Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Ponnyn har blivit fet och behöver bantas. Kan nån hjälpa mig att få till en bra sammansatt foderstat. Ponny har lätt för att bli slö...
Svar
6
· Visningar
1 218
Senast: tinaiva
·
S
Foder & Strö Hur gör ni andra shettis-människor!! Vi ska om en vecka hämta hem vårat shettisföl som fortfarande går med sin mamma, det blir med...
Svar
6
· Visningar
1 209
Senast: BJÖRKIS
·
Foder & Strö Finns det i protein, som jag uppfattar det, eller måste man tillföra lysin så att hästen ska kunna tillgodogöra sig proteinet. Ett...
2
Svar
34
· Visningar
3 757
Senast: Bubbla
·
Foder & Strö Hej! Var i ridsportaffären häromdagen och skulle köpa b-vit, då sa ägaren att jag skulle prova feratone istället, det innehåller både...
Svar
1
· Visningar
756
Senast: Cämz
·
A
Foder & Strö vad EXAKT är det hästen behöver för att gå upp i vikt OCH vad är det dom INTE ska äta?? inte gå upp i vikt för att få fett, utan för...
Svar
5
· Visningar
935
Senast: gejsa
·
A
Foder & Strö Med presterande hästar menar jag trav/ galopp / fälttävlan/ distanshästar... Liknande tråd finns visst men jag vill veta lite mer om...
Svar
4
· Visningar
911
Senast: Stopek
·
K
Foder & Strö min skickliga mamma har glömt att köpa krafft till pållan och det är helt slut, :devil: hon får i vanliga fall krafft groov och har...
Svar
3
· Visningar
717
Senast: Iccic
·
Foder & Strö Funderar på att analysera mitt hö hos agrilab i år. Men så ser jag att man inte någon stans väljer vilket djurslag man avser använda höt...
Svar
9
· Visningar
3 048
Senast: Veronika
·
T
Foder & Strö Hu, i år måste vi fodra med ensilage. Kan man ta reda på ts-halten själv? Har hört något om micron, men hur? Vi har helsädesensilage, är...
Svar
1
· Visningar
693
Senast: Kassiopeja
·
H
Foder & Strö Den danska veterinären Nanna Luthersson har skrivit Den Store Foderbog. Den behandlar hästens utfodring vid hälsa och sjukdom...
Svar
3
· Visningar
1 316
Senast: mimus
·
A
Foder & Strö är på jakt efter ett bra hö, men vad är det man ska kolla efter? vad är bra värden? Min häst behöver 90 MJ. kan nån vänlig själ hjälpa...
Svar
1
· Visningar
702
·
M
Foder & Strö Hej alla! Ville höra allas åsikter och erfarenhet av betfor. Bra eller dåligt? Vilka fördelar? Får hästen mycket energi, som av...
Svar
15
· Visningar
1 482
Senast: mystiquex
·
Foder & Strö JAAAAA! Fick höanalysen idag, KVOT 6,35!!! :banana: Det enda som saknas är selen, finns tokoselen att få tag på apoteket utan...
Svar
9
· Visningar
1 572
·
Foder & Strö Detta är ju högst individuellt vet jag, både beroende på vilken häst man har och hur bra pris man får på höet. Men en arab/halvblods...
Svar
1
· Visningar
731
·
L
Foder & Strö HAr funderat lite om det här ang. foder.. Om man ger ett ensilage/hösilage till en häst som har låg TS halt så måste ju det väga mer än...
Svar
4
· Visningar
1 238
·
Foder & Strö Vi har resonerat fram och tillbaka på fri tillgång av grovfoder, fn har stallet hösilage som alla hästar fodras med. Men så kom frågan...
2
Svar
23
· Visningar
2 863
L
Foder & Strö I mitt stall har vi upptäckt att vårat hösilage har en aceton liknande doft när balen öppnas. Lukten på de yttre lagren avmattas efter...
2
Svar
38
· Visningar
5 240
Senast: hästmyran
·
F
Foder & Strö Någon som vet om Analycen är bra... De som sammarbetar med krafft?? :bump:
Svar
6
· Visningar
923
Senast: **Lina**
·
S
Foder & Strö vad händer med näringsinehållet när gräset fryser? skummade snabbt igenom en artikel i ridsport för ett tag sen och hittar inte igen...
Svar
4
· Visningar
1 326
Senast: evis
·
M
Foder & Strö Har ett sto som för några månader sen då hon gick på bete började hosta någongång då och då. Hon har fortsatt med det och hostar någon...
Svar
9
· Visningar
1 346
Senast: Egonson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka