Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö Jag behöver lite mer selen i min foderstat. Vet ni nåt bra jag kan ge till hästarna? Allt är bra utom just att det är brist på selen...
Svar
14
· Visningar
1 120
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Drar ni ner på hästens foder vid vila? Gör vi det även vid 1-dags vila? Hur mkt i så fall? Och slutligen varför? Berätta hur ni...
Svar
7
· Visningar
876
Senast: superstar
·
F
Foder & Strö Vad ska man skriva nu?! Är väl risk att detta blir borttaget, men värt ett försök...och detta är INGEN annons!!! Vill bara veta vad jag...
2
Svar
29
· Visningar
2 664
Senast: lundborg
·
Foder & Strö Min pålle går fortfarande på bete då stallet inte är klart ännu. Givetvis förstår jag att det är totalt omöjligt att säga hur mycket...
Svar
5
· Visningar
1 105
Foder & Strö ...musli eller pelleterat, vad gör att ni väljer det ni gör? Om ni tex ger krafft grund, varför det istället för hippo basic. Vad kommer...
2
Svar
21
· Visningar
1 728
Senast: Antiqua
·
F
Foder & Strö Jag har bokat in mig på ett parti hö, som efter höanalys visade sig ha väldigt högt proteinvärde (60g/kg foder), i alla fall till den...
Svar
16
· Visningar
1 473
Senast: Flash
·
T
Foder & Strö Är det någon som vet vilket krafft foder ridskolor brukar använda? Är det krafft grund? Mvh
Svar
12
· Visningar
1 019
Senast: nexxa
·
R
Foder & Strö Har fått tipset att fodra med kronjäst upplöst i vatten. Ska vara bra för matspjälkningen och gör att hästen lättare tar åt sig maten...
Svar
2
· Visningar
1 333
Senast: Sock
·
Foder & Strö Undrar om ni har någon bra huskur för att motvverka detta problem. Mitt lilla russ är 30 år och är lite halvtaskig i magen imellanåt. Så...
Svar
2
· Visningar
946
Senast: toketossan
·
C
Foder & Strö Usch vad jag känner mig elak mot pållen nu, har dragit ner ännu ett kilo på hösilaget. Just nu får han 6 kg hösilage om dagen (hua...
2
Svar
22
· Visningar
1 971
Senast: Anders76
·
J
Foder & Strö Vad kan en 1,5 åring ha för behov? Hon är varmblod, och väldigt liten, bukig och skulle behöva lite mer hull över revbenen. Vart ska...
Svar
6
· Visningar
830
Senast: gejsa
·
Foder & Strö Lagom mängd Mj och smrp per dag till 1,5-2 åring , halvblod som beräknas väga 500-550 kg som vuxen. Har tidigare gett stor del...
Svar
1
· Visningar
726
Senast: **Lina**
·
F
Foder & Strö Okej. Nu ska jag erkänna det. JAG FATTAR INTE ETT SMACK. Har alltid köpt analyserat hö, tills nu. Och jag har funderat och funderat, vad...
Svar
4
· Visningar
846
Senast: fälttävlansnörd
·
E
Foder & Strö Vi har satt in en mineral hink i boxen hoss min häst för att hon inte äter sin mat om mineralerna ligger där i,men dra på trisso hon...
Svar
7
· Visningar
1 385
Senast: KillerQueen
·
Foder & Strö Det finns en häst i stallet som är sk dammkänslig.Höet vattnas...men nu läste jag i hästfocus att dammet försvinner ju inte utan...
Svar
11
· Visningar
4 001
Senast: Benzon_lover
·
J
Foder & Strö Jag tänkte börja ge mitt sto olja för att få upp hullet, hon är ganska mager nu. Hon är dräktig, rids varannan dag och har en liten...
Svar
10
· Visningar
1 107
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Nu har jag fått hjärnsläpp! Jag ska ge soja...hur mycket var det man fick ge per kg häst?? :o
Svar
1
· Visningar
594
Senast: linabergmer
·
L
Foder & Strö Jag har läst på SLU:s hemsida att proteinvärdet i hö inte sjunker under vintern om man förvarar det på t ex skulle. (undantag om mycket...
Svar
1
· Visningar
597
Senast: pinky
·
Foder & Strö En liten fråga... Innehållet i Effekts komineraler anges i procent... Är det bara att multiplicera med tio för att få fram värdena...
Svar
3
· Visningar
855
Senast: Salandge
·
L
Foder & Strö Ja, gör det det? I någon av vitakrafts hästgodisar innehåller det för att ge hästen extra energi, och vanligt socker har jag för mig är...
Svar
2
· Visningar
1 281
Senast: Lozzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka