Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Foder & Strö Har ett litet problem....har en otroligt kräsen häst som nu blivit ordinerad djävulsklo och en flaska tinktur har blivit inhandlad. Men...
Svar
1
· Visningar
809
Senast: Boj
·
Foder & Strö Spinner videre på tråden om utfodringstider... ;) Alla ni som INTE har fri tillgång på grovfoder hur mycket ger ni vid varje...
2
Svar
28
· Visningar
2 134
Senast: marti130
·
Foder & Strö Kan en häst bli tjock i benen av hel men ej av krossad havre? Jag misstänker att det ligger till så med min häst, men innan jag byter ut...
Svar
3
· Visningar
767
Senast: superstar
·
Foder & Strö Bör man ge selentillskott under dräktigheten, i så fall varför och hur mycket? När bör man börja? mvh Lejonelle
Svar
8
· Visningar
1 203
Senast: kima
·
V
Foder & Strö jag fick ett bra tips om en stallplats idag. dock ingår hösilage och jag fodrar med vanligt hö. är detta farligt för honom? han har haft...
Svar
7
· Visningar
1 611
Senast: allroundhästarna
·
Foder & Strö Skickade grovfoderanalys till Analycen förra året. Men vi tyckte det blev lite dyrt så jag undrar var man annars kan skicka? Vad tycker...
Svar
5
· Visningar
856
Senast: Veronika
·
Foder & Strö Förr fodrade jag alltid med havre och kornkross, mineraler och betfor. Sen stöttade vi upp med soja el lusern beroende på värden i höet...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: kryptisk
·
C
Foder & Strö finns det att köpa bara forsfor som tillskott till hästen om den inte får täckt behöv av själva fodret? och isånna fall, vart kna man...
Svar
1
· Visningar
945
Senast: cerrox
·
Foder & Strö Ja rubriken säger väl allt, ngn här som ger er/era häst/ar mustang och vad tycker ni om detta foder?
Svar
3
· Visningar
887
Senast: jezzie-
·
I
Foder & Strö Köpte hem en säck och på innehållsförteckningen står det bla VH 13 %. Vad står det för?
Svar
1
· Visningar
624
Senast: chilipop
·
M
Foder & Strö Ni som köper olja från mataffären , vilken olja använder ni? Ni som kan detta med olja , Kan man använda sig av olja från mataffären...
Svar
16
· Visningar
1 142
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Har hört från många håll att kornkross kan bränna sönder magen på hästar om dom får för mkt o enbart kornkross!! Har någon annan hört...
2
Svar
26
· Visningar
2 591
Senast: Piraja
·
Foder & Strö Hej! Har precis fått tillbaka analys på hö och jag vet inte om jag ska använda detta alls? Kan jag få lite tips och råd, tack! Hur...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Som säkert en del läst mina trådar på hästvård och gnägg så har min häst fått fång. Vet. sa att han ska äta hö samt lite betfor för...
Svar
14
· Visningar
1 109
Senast: mirage
·
Foder & Strö Vad har ni för fodringstider i era stallar? Vi har diskussion i vårt lilla privatstall om hur dags vi ska kvällsfodra! Morgonfodring...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 624
Senast: knasenknas
·
Foder & Strö Hello. Efter att ha varit i stallet i går så dök det upp lite funderingar angående hur mycket energi/näring det kan finnas i höstgräset...
Svar
18
· Visningar
3 040
Senast: Geisli
·
N
Foder & Strö Hur länge håller sig linfrö? Alltså inte linfrökaka utan linfrön.
Svar
5
· Visningar
9 524
Senast: Pia
·
Foder & Strö Hej, jag har en äldre häst som börjar få lite glest mellan tänderna och han har tappat en del hull, inte så att han är direkt mager, men...
Svar
5
· Visningar
1 051
Foder & Strö Är det någon som har provat Blue Chip? Fördelar, nackdelar, i sådant fall?
Svar
2
· Visningar
701
Senast: Black
·
Foder & Strö Min veterinär ville att jag skulle ge gammalt hö (två år) till ponnyn som har fång. Varför? (Glömde fråga.) Efter det pratade vi lite om...
Svar
18
· Visningar
1 932
Senast: armada
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka