Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har ett 2-årigt islandssto,o undrar hur mkt hösilage jag ska ge henne??Har henne annars på lösdrift i flock och där har dom fri...
Svar
2
· Visningar
633
K
Foder & Strö om man säger att alla kvoterna stämmer och är bra, är foderstaten bra då? jag har en kvot på 7,8 (MJ, Smrb) går den bra?
Svar
8
· Visningar
829
Senast: Magdalena
·
K
Foder & Strö hur många dl olja är 0,3 kg olja?
Svar
4
· Visningar
651
Senast: knasenknas
·
Foder & Strö Hur mycket kraftfoder kan man ge hästen som mest vid varje giva?
Svar
1
· Visningar
644
Senast: solaris
·
Foder & Strö Min hest går på Eggersmann ôrt müsli og den skal jo väre bra for nervöse häster men ikke... Hva bruker dere og hva funker??
Svar
1
· Visningar
723
Senast: Lucy
·
C
Foder & Strö hur mycket kan man ge hästar havre när dom står i hagen????
Svar
6
· Visningar
759
C
Foder & Strö för någon vecka sedan läste jag här på bukefalos att hästar kan få gallor på kotsenskidan båda bak av betfor!! jag tänkte att det kan ju...
Svar
6
· Visningar
998
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö Nån som vet hur lång hållbarhet det är på Krafft Lusern Hackad strå ? En oöppnad bal alltså.
Svar
6
· Visningar
2 096
Senast: Mojje
·
P
Foder & Strö Kan man inte ge betfor till ponny som har haft fång ,men som är fri från det nu?
Svar
1
· Visningar
1 046
Senast: caspar
·
K
Foder & Strö Har hittills bara kört på småbalar av bra kvalité, men nappade på en annons om hö i storbal, och efter att ha hört meig för bland...
Svar
2
· Visningar
1 186
Senast: Matilda_o_Bonita
·
Foder & Strö Har fått reda på biverkningarna vid för hög selendos, men vad händer om hästen inte får tillräckligt med selen??
Svar
15
· Visningar
2 972
Senast: YorkWann
·
C
Foder & Strö Hej! Jag skulle vilja ge samma hösilage till mina 2 hästar som ska gå på lösdrift, 1 st ettårig nsv brukshäst och 1 st 20-årig...
Svar
4
· Visningar
1 274
Senast: cafu
·
K
Foder & Strö vill höra vilket ni tycker verkar bäst, det är så att jag har börjat ge groov och vad jga har försått så innehåller det ingen havre...
Svar
4
· Visningar
675
Senast: 95johsv
·
H
Foder & Strö Vet någon om Speedi-Beet finns att köpa i Sverige. Det är Betfor som bara behöver ligga i blöt i 10 minuter + det finns ingen molass i...
Svar
4
· Visningar
1 224
Senast: hästig
·
A
Foder & Strö :confused: Har en fundering som jag vill bolla med er kunniga foderstats-beräknare.. :bow: Gäller kvoten Smrp/MJ. Hur högt...
Svar
6
· Visningar
958
Senast: Arracsbullen
·
K
Foder & Strö vilken sort mineraler använder ni? tycker det känns så meninglöst att ge kraffts mineraler typ "sanden" mina pållar äter inte upp det...
Svar
9
· Visningar
911
Senast: vippan
·
Foder & Strö om man ska börja ge sina hästar fri tillgång till hö, hur länge har det tagit för era hästar att stabilisera sig och inte äta o äta o...
Svar
5
· Visningar
832
Senast: Antiqua
·
M
Foder & Strö För havre, korn och pellets? (vanlig hippo-basic). Samt spån och halm? Ensilagebalar? Skriv gärna om du bor i stor eller liten stad...
Svar
7
· Visningar
887
Senast: missen
·
J
Foder & Strö Den här gången vill jag veta hur mkt betfor och havre kan kosta, i ca pris. Det är nämligen så att jag ska skaffa foderhäst o försöker...
Svar
5
· Visningar
881
Senast: Julle
·
C
Foder & Strö Någon som utfodrar sin häst med detta? Är tydligen ett naturpreparat med vitamin-mineral mix i pelletsform som är jättebra för hästen...
Svar
4
· Visningar
892
Senast: knasenknas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka