Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Foder & Strö Flyttade min häst till ett nytt stall för två veckor sedan. Hon har såklart lagt på sig mycket under sommaren (gått på bete plus att...
Svar
5
· Visningar
1 210
Senast: Iccic
·
Foder & Strö tänkte fodra med havre och betfor, vill ha tips om ex hippo eller krafft som kan kompliteras med havre och då slippa ge rena mineraler...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: Bellson_
·
H
Foder & Strö Vad kostar linfrö på granngården?
Svar
3
· Visningar
1 650
Senast: Nickerie
·
J
Foder & Strö Är det någon som vet hur mkt Korn kostar ungefär? :confused:
Svar
4
· Visningar
675
Senast: JennyE
·
M
Foder & Strö Nu kommer en jätte korkad fråga :crazy: men jag måste få fråga eftersom jag aldrig hanterat balar förut. Hur bör man på bästa sätt...
Svar
3
· Visningar
833
Foder & Strö En lite dum fråga kanske men jag har en stor d-ponny som är ganska så fet. han brukar få ca 7 kg hö på vintern. om han skulle ha fri...
Svar
4
· Visningar
830
Senast: tezzie82
·
H
Foder & Strö Har knåpat ihop en foderstat på Hippocampus men den innehåller för lite selen? Vad finns det för mineralfoder som innehåller mkt...
2
Svar
20
· Visningar
13 722
Senast: YorkWann
·
Foder & Strö I morgon tänkte jag skicka ett prov till Agrilab. Följesedel har jag skrivit ut, men vad skickar jag hösilaget i?
Svar
3
· Visningar
732
Foder & Strö Dom flesta som gör höanalys kollar väl höets näringsvärde,någon som även kollar hygien och är det bra att göra,dva säger det mycket om...
Svar
4
· Visningar
1 044
Senast: Snobben
·
Foder & Strö Vad beror det på om ensilaget är varmt? Ska man låta bli att utfodra med det även om det ser ut och luktar normalt?
Svar
7
· Visningar
1 383
Senast: paragon
·
M
Foder & Strö Om man ska banta en överviktig häst...Vad är bäst med tanke på hästen hälsa? Att minska på proteinintaget och öka energin, eller att...
Svar
16
· Visningar
2 013
Senast: MALINox
·
T
Foder & Strö Vad säger jordbruksverkets regler om vad som är minimum hömängd att ge sin häst vid bantning? Hästen väger 500-600 kg. (inte min)
Svar
6
· Visningar
789
Senast: BeastieBabe
·
P
Foder & Strö Ska börja ge betfor till min häst igen. Hur mkt är det lagom att ge per dag? Om hon får havre oxå? Tänkte ge 2 ggr om dan. Alltså...
Svar
1
· Visningar
623
Foder & Strö Ska börja ge ett av varmbloden korn för att få upp lite mer hull på henne. Läste foderstatslära för många herrans år sedan och kommer...
Svar
8
· Visningar
1 425
Senast: HelenaHandberg
·
N
Foder & Strö Jag har i dag 3 hästar varav två har jag haft i en vecka. Jag skulle vilja ha lite råd om foder. Häst nr 1 är en nordsvensk lite...
Svar
5
· Visningar
813
Senast: panthera
·
Foder & Strö Kan man öka mängden soja till ett digivande sto? Stoet i fråga väger 400 kg, alltså är normal maxgiva 0,4 kg om jag har förstått det...
Svar
3
· Visningar
854
Senast: HelenaHandberg
·
H
Foder & Strö Nu på hösten (och även våren) rekommenderas det ju att ge hästarna extra B-vitamin när de fäller/pälssättning. Hur vet man när de har...
2
Svar
20
· Visningar
2 559
Senast: Binsan
·
E
Foder & Strö Har en lantbrukare i närheten som vartefter han får in beställningar på småbalar med hösilage packar om storbalar till 40-kilosbalar...
Svar
1
· Visningar
675
Senast: true_blue
·
H
Foder & Strö men det intressant att jämföra lite. Risken finns ju att dom vill stoppa i mitt lille krutpaket en jäkla massa kraftfoder. Så, är det...
Svar
5
· Visningar
800
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Ni som har provat VSL, funkar det för er? Provade och tyckte att det blev lite skillnadmen inte mycket... Finns det ngt annat bra...
Svar
9
· Visningar
1 782
Senast: Snobben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka