Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej! Har plockat nypon och ska utöka förrådet med rönnbär också. Men hur ska jag torka bären? Funkar det att bara låta dem ligga...
Svar
10
· Visningar
3 341
Senast: malumbub
·
Foder & Strö Vad innerhåller så ren energi som möjligt bortsett från olja och betfor?
Svar
4
· Visningar
764
Senast: pinky
·
T
Foder & Strö Har fått höanalysen idag o tittar på värdena, tror att de är bra har jämfört med andras här på buke. Men hur räknar man ut foderstaten...
Svar
4
· Visningar
647
Senast: todde
·
E
Foder & Strö Hej! Jag har precis tagit in min häst efter betet. Hon är ganska rund om magen, varför jag måste banta ner henne. Jag vet att man...
Svar
2
· Visningar
859
Senast: Tölva
·
P
Foder & Strö Håller på å koka alger till min häst, men euuuu det luktar ju inte direkt gott. känns som man har värsta stinkbomben i lägenheten...
2
Svar
25
· Visningar
1 754
Senast: Tölva
·
B
Foder & Strö Vad finns det för mineraltillskott förutom Kraffts sortiment? Var får man tag på det?
Svar
10
· Visningar
981
Senast: Egonson
·
D
Foder & Strö Har räknat en foderstat till en häst och funnit att Ca/P-kvoten är lite hög (2,4) samt att inga b-vitaminer tillsätts med de fodermedlen...
Svar
3
· Visningar
847
Senast: Bubbla
·
Foder & Strö I en analysrapport på ett kraftfoder står värdena i %.. Hur omvandlar man det så det går at räkna "normalt" med det? snabba svar...
Svar
2
· Visningar
752
Senast: Iccic
·
Foder & Strö Jag har genom alla år kört med vanlig hederlig havre. Nu fick jag erbjudande att köpa billig syrad havre. Men iom att jag aldrig hört...
Svar
3
· Visningar
2 307
Senast: Cats
·
T
Foder & Strö Är det fel att byta ut ett mål med hö mot halm. har en väldigt lättfödd häst, och får hon så mycket grovfoder som hon behöver i enbart...
Svar
5
· Visningar
952
Senast: Iccic
·
B
Foder & Strö har hört någonstans (minns inte var) att en häst som inte 'tål' betfor kan reagera på det genom att få gallor... vad säger ni om det...
Svar
4
· Visningar
782
M
Foder & Strö vilken är bäst? har hört att när hästen äter hel havre så stannar nästan inget kvar i kroppen utan den skiter ut det mesta. Havrekross...
Svar
8
· Visningar
6 277
Senast: åke
·
Foder & Strö Jag undrar om det är farligt att ge hästar ensilage från förra året (2004)? De är obrutna fyrkantsbalar med hel plast som stått...
Svar
7
· Visningar
876
Senast: gejsa
·
Q
Foder & Strö Hej! Är det någon som har koll på hur lång hållbarheten är för Kraffts Lusern hackad strå? Jag har haft min säck öppnad sen i slutet...
Svar
1
· Visningar
1 346
Senast: Bull Dozers Am. Bulldogs
·
A
Foder & Strö vart hittar man billiga nästan gratis fodertunnor? jag tänker på typ företag som inte behöver dom längre, vad kan det finnas för sånna...
Svar
12
· Visningar
7 258
Senast: mirjada
·
K
Foder & Strö Okej. Har två hästar, en bamse och en pytteliten, men det är med den stora jag har haft problem. HÄST 1: Mamma ardenner, pappa 25%...
Svar
10
· Visningar
945
Senast: Krabban
·
A
Foder & Strö ja, kan man det eller? om nej, varför i så fall inte?
Svar
6
· Visningar
876
Senast: CeciliaHeikne
·
V
Foder & Strö Jag har fått ett stort lass hösilage levererat. När vi lastade av så upptäckte jag två saker som jag undrar över. Vissa balar tycks vara...
Svar
11
· Visningar
1 497
Senast: Mynta2
·
D
Foder & Strö Jag har räknat ut att min häst behöver 7,8 kg ts, detta skulle bli 11,5 kg med vårt ensilage (69%). Vårt ensilage är dessutom väldigt...
Svar
4
· Visningar
787
Senast: Doriz
·
Foder & Strö Funderar på att göra egenblandad musli och eftersom betfor ska blötläggas vill jag inte använda det. Melass används ju i många...
Svar
4
· Visningar
7 060
Senast: Smulan75
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka