Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag fick en analys på höensilage i mitt stall som köps in från en bra foderfirma. Men nu har jag lite funderingar ang analycen och om...
Svar
8
· Visningar
1 397
Senast: Smulan75
·
E
Foder & Strö Någon som redan nu kan skvallra om värdena?
2
Svar
28
· Visningar
2 387
Foder & Strö (och nej, jag har inte analys på höet... ) Pållen jag snart kommer att ta hem har fått fri tillgång på hösilage i hagen, nu har jag...
Svar
4
· Visningar
845
Foder & Strö Är inte hundra på att jag lägger detta rätt nu, men det har ju åtminståne med foder att göra. Idag steg jag intet ont anande in i...
Svar
3
· Visningar
740
Senast: mazariin
·
E
Foder & Strö Hej! Min häst, som annars är ett riktigt matvrak, verkar inte gilla höet! :( Jag har köpt hem 1,5 ton tills vidare (får köpa mer...
Svar
8
· Visningar
1 185
Senast: arna
·
C
Foder & Strö Hur många här inne använder sig av Red Mills? Vilken av deras foder använder ni? Varför? "funkar" cool´n´cooked på era hästar...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: Tiggertjejen
·
Foder & Strö Människor ska ju äta det för att få starkare naglar. Så det borde väl vara positivt för hovarna också? Någon som vet? Min kille har så...
Svar
17
· Visningar
1 834
Senast: jezzie-
·
A
Foder & Strö jag har tänkt gå ut och klippa lite gräs med våran gammaldagsa gräsklippare, en sån där som ser ut som en rulle ni vet som inte går på...
Svar
1
· Visningar
955
Senast: Iccic
·
K
Foder & Strö vad händer om fodrstaten innhåller för mycket protein???
2
Svar
24
· Visningar
1 867
Senast: Magdalena
·
A
Foder & Strö jag har fått en foderstat uträknad och har bara en fråga, man mäter väll betforen när den är torr?
Svar
2
· Visningar
603
M
Foder & Strö Vad kostar det ungefär, de olika sorterna? Är det mycket dyrare än fibergi? Hur många kg är säckarna på?
Svar
3
· Visningar
600
Foder & Strö Vi fick hem så himla tråkig halm häromdagen. Alldeles smulig, kort och trådig, bara ramlade ur småboss. Dessutom grå.. :mad: Till...
Svar
3
· Visningar
707
Senast: Cinnamie
·
K
Foder & Strö "pengar" äter din häst per dag? alltså hur mycket kostar din häst per dag i foder?
Svar
13
· Visningar
1 083
Senast: Bull Dozers Am. Bulldogs
·
Foder & Strö Hittar ingenstans prisuppgift på det. Någon som kan ge ett snabbt svar på vad en sådan säck kostar? :bow:
Svar
3
· Visningar
639
T
Foder & Strö Man har ju sett vissa hästar stå och slicka på jord och sand ibland.. Har dessa hästar brist på något och i så fall vadå?
Svar
2
· Visningar
737
Senast: Trotting_horse
·
K
Foder & Strö om man säger att hästen behöver 400 smrb...och i foderstaten får hästen 560 smrb är detta för mycket?? fattar ni vad jag menar?
Svar
8
· Visningar
836
Senast: Magdalena
·
I
Foder & Strö Jag har hört flera gånger att folk vill ha sina svårfödda hästar på en hög kvot mellan protein och energi i foderstaten, och undrar hur...
Svar
3
· Visningar
1 255
Senast: sissu
·
A
Foder & Strö jag har haft problem med mitt sto , eller rättare sagt hennes hovar. Dom spricker nertill och är i allmänhet torra. Jag ger henne biotin...
Svar
11
· Visningar
1 029
Senast: mirjada
·
Foder & Strö Vad anser ni om Bio Vimin som tillskott? Bra eller dåligt? Och framför allt varför.
Svar
3
· Visningar
1 169
Senast: mirjada
·
H
Foder & Strö har fått höanalysvärden från stallet. smrp=16g/kg foder, mJ= 7 är detta hur dåligt som helst?? :confused:
Svar
5
· Visningar
739
Senast: Veronika
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka