Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö Jag har börjat rida en häst ganska så nyligen som medryttare. Saken är den att jag tycker att den är ganska så rund om magen. Jag vet...
Svar
3
· Visningar
667
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Hur lång tid brukar det ta innan man får provsvaret? Det är för alla värden på hösilaget samt mögelprov.
Svar
5
· Visningar
955
Senast: Affa
·
Foder & Strö Fick höra att morötter i för stor mängd kan vara skadligt för en häst. Men inte på vilket sätt tyvärr. Är det möjligt... :confused...
Svar
3
· Visningar
883
Senast: PeCo
·
J
Foder & Strö Vi har tagit in hö från samma vallar i fyra-fem år nu utan att gödsla dom någon gång. Ändrar sig värdena på höet från år till år även om...
Svar
1
· Visningar
793
Senast: allroundhästarna
·
Foder & Strö Jag undrar hur länge årets havreskörd måste lagras innan man fodrar med den? Har sökt på trådar och hittat allt från 4 veckor till ett...
Svar
1
· Visningar
666
Senast: allroundhästarna
·
H
Foder & Strö Har ni några bra rekommendationer på vad man ska ge sin unghäst för helfoder? Finns ju en rad olika foder tex Mustang, Salsa, Kraft...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: Cesar
·
Foder & Strö Jag fick analysen på vår andraskörd hö igår och som sagt kvoten låg på 10,5. 89g smbp/kg hö. Det är det högsta vi någonsin haft och...
Svar
13
· Visningar
1 881
Senast: CosmicQueen
·
Foder & Strö Behöver lite hjälp! Mina hästar slickar jord. (9 och 1år) Vad kan det vara för ämne de saknar? ja finns massor men hjälp mig...
Svar
3
· Visningar
847
Senast: jemeni
·
L
Foder & Strö Jaha, nu har jag fått höanalysen. Självklart ska jag räkna själv men är alltid roligt med hjälp av alla duktiga människor här också. :)...
Svar
5
· Visningar
910
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Jo, det är sant! Jag går promenader i skogen med mina shetlandsponnyer och åttaåringen stannade till igår och skrapade av jord på stigen...
Svar
15
· Visningar
1 103
Senast: Bubbaz
·
W
Foder & Strö Vad ger ni för foder till era dräktiga ston just nu? Hur långt gångna är dom då? Mitt sto går fortfarande bara på lite bete som finns...
Svar
6
· Visningar
958
Senast: Welsh
·
I
Foder & Strö en stund i foderförrådet avslöjade att många ger sina hästar vitlök i olika former och mängder. Varför ger man vitlök?
Svar
17
· Visningar
1 136
Senast: Lutta
·
W
Foder & Strö I hull alltså! För någon vecka sen var han ännu lite rund om magen efter sommarbetet men nu är han bara skinn och ben :( Han har vilat...
Svar
11
· Visningar
1 126
Senast: Olinda
·
K
Foder & Strö Har blivit erbjuden att köpa hö det har regnat på. Det har regnat väldigt mycket på det men hon som säljer det säjer att det är bra hö...
Svar
6
· Visningar
1 234
Senast: åke
·
Foder & Strö Hur kan jag ändra om lättast i min foderstat för att få in lite lusern strå (green power) ? Nu får han 14kg hö 2kg hippo alfa (Vill...
Svar
5
· Visningar
845
Senast: YorkWann
·
A
Foder & Strö Om en häst är väldigt hård i magen. Vad ska man göra då?
Svar
13
· Visningar
1 457
Senast: milly
·
Foder & Strö någon som har testat???
Svar
17
· Visningar
3 155
Senast: lundsbo
·
S
Foder & Strö Tog hem hästarna i fredags. Imorse märkte jag att hästarna var varma i hovarna, ponnyn får inget foder inne då han är kraftigt...
Svar
7
· Visningar
1 139
Senast: solbacka1
·
L
Foder & Strö Vad har halm för näringsvärden?
Svar
1
· Visningar
773
Senast: pinky
·
F
Foder & Strö Jag har gått över i från Krafft Min Röd till Steel Joint och då saknar jag B- och E-vitamin (lite biotin också men det fixar sig) vad...
Svar
5
· Visningar
937
Senast: Glorfindel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka