Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Hej ! Jag har en kallblodstravare som inte kan hantera saltsten. Hon äter hela tiden så länge hon har den. När jag fick hem henne så...
Svar
10
· Visningar
955
D
Foder & Strö Hur länge blötlägger ni luzernpelletsen? JAg har fått rek. att ha det liggande i blöt ca en timme. Tidigare har jag bara blötlaggt det...
Svar
2
· Visningar
726
Senast: nexxa
·
Foder & Strö Mitt sto är tjock. Hon behöver banta. Problemet är att hon har föl vid sidan som är 6 mån. Han står ensam på natten nu.. kan jag...
Svar
9
· Visningar
819
Senast: Madick
·
Foder & Strö Någon som vet om det är nån doping på Protexin? Både i pastaform och frystorkad form. Travhäst.
Svar
4
· Visningar
813
Senast: bonneville
·
M
Foder & Strö Jag har försökt att följa allt som händer kring nervsjukdomen som drabbat många hästar. Nu har det tydligen gått ut larm om att dåligt...
2
Svar
21
· Visningar
1 852
B
Foder & Strö Hej på er alla Jag har funderat gansak mycket på det här med vatten som fryser. När jag hade min häst hemma så hade jag en glödlampa...
Svar
17
· Visningar
1 920
Senast: >emelie<
·
Foder & Strö Ska börja ge min häst lusernhack idag i stället för pelletsen jag har gett innan. Men jag vill ju fortsätta ge b-vitamin. Hur ska jag...
Svar
2
· Visningar
537
T
Foder & Strö Hur fodrar ni på nättena som har fri tillgång i hagen...??..det blir rätt länge utan mat om de går in vid 19 och ut igen vid 8-9tiden på...
Svar
12
· Visningar
1 164
Senast: IrpaSnirpa
·
Foder & Strö jag sitter och räknar om min foderstat nu, eftersom att den lilla rackaren inte vill äta havre eller annat "konstigt" han äter hö, punkt...
Svar
7
· Visningar
851
Senast: Emmahpemma
·
S
Foder & Strö hej vårat hö är lågt på protein vad kan man komplettera det med är lusern bra.han får idag hösilage havre kornkross betfor,ska något...
Svar
2
· Visningar
705
Senast: Kicki_J
·
I
Foder & Strö går det att tillsätta bara selen? för om jag tar mineraler med selen i blir det för mkt. av det andra... och i såfall hur får jag tag...
2
Svar
28
· Visningar
2 501
Senast: Trissa
·
A
Foder & Strö Min häst får tufsig vinterpäls på magen. Är det någon som vet varför? Han håller hullet fint - går enbart på hö (haft fång)- och pälsen...
Svar
1
· Visningar
987
Senast: worre
·
A
Foder & Strö Mitt nordsvenska travarsto (13 år) blir kantig på vintern. Hon känns ok över revbenen, men är alldeles för benig över höfterna och...
2
Svar
23
· Visningar
1 496
Senast: Austarla
·
L
Foder & Strö Vilket foder skulle du ALDRIG ge till en häst? *spännande tråd* ;) :banana:
6 7 8
Svar
158
· Visningar
11 956
Senast: tezzie82
·
Foder & Strö jag har en stor d-ponny som har haft fång två gånger. han får nu 8 kg hö, 1 dl miner blå, morötter och ca 2 dl helhavre per dag(uppdelat...
Svar
3
· Visningar
935
Senast: tezzie82
·
N
Foder & Strö Såg idag att min häst stod och åt sin egen bajs, alltså verkligen tog hela bollar i munnen....betyder det att hon har brist på något?
Svar
4
· Visningar
822
Senast: Den_Lille
·
T
Foder & Strö Vilket är det bästa sättet att förvara hö så att det inte angrips av fukt och blir mögligt? Kan man förvara höet inne i stallet om man...
Svar
2
· Visningar
739
Senast: marti130
·
R
Foder & Strö Ska börja ge mitt magra varmblod korn hade jag tänkt. Har visst hört att dom kan lägga på sig hull av det(?) och vi får det dessutom...
2
Svar
25
· Visningar
1 850
Senast: allroundhästarna
·
E
Foder & Strö Vad för värden brukar det vara på hö till mjölkkor? Vi ska få köpa sånt hö, med höga värden dock vet jag inte VILKA värden och jag...
Svar
4
· Visningar
969
Foder & Strö Har ngn här testat en sån här timerinställd foderautomat till sin häst?? Funderar på o köpa en sån då kl 18.00 höet ibland blir jobbigt...
Svar
11
· Visningar
6 778
Senast: Plus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka