Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Glömde en säck med morötter i bilen och vet inte om det var minusgrader under natten. Har hört att man ine ska ge frysta morötter...
Svar
13
· Visningar
2 639
Senast: 95johsv
·
A
Foder & Strö jag och min syster hade en livlig diskussion igår om hur mycket vatten man ska ha i betfor! hon hade varit i stallet innan och gjort...
Svar
15
· Visningar
2 078
Senast: fälttävlansnörd
·
K
Foder & Strö Idag när jag va ute och gick med min häst så had ejag en clementine med mig, Jag fin INTE under några omständigheter ha den ifred...
Svar
17
· Visningar
5 059
Senast: fälttävlansnörd
·
Foder & Strö Hur ger ni hackat strå, han äter 1 kilo om dan och jag skulle vilja slippa ge det i höet då han sprider ut det överallt och kanske inte...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: carinaso
·
G
Foder & Strö Skulle bli mycket tacksam om jag kunde få lite tips på vad man kan ge för foder till en häst som är mycket het samtidigt som hon har...
2
Svar
24
· Visningar
2 254
Senast: Genesis
·
E
Foder & Strö Hej! Ja, vart lägger man den här tråden? Jag undrar hur ni som har hö och halm i storbalar förvarar era balar: ståendes eller...
Svar
15
· Visningar
1 453
Senast: nytomta
·
Foder & Strö Hejsan! I mitt stall där jag har min tös så har dom både spån och halm som man får ta (Tror jag). Jag ska prata med en i stallet...
Svar
2
· Visningar
568
Senast: Molin
·
Foder & Strö Nån som vet hur man regner om fra Fe (forenheter) til MJ? Er det noen slags formel for dette?
Svar
2
· Visningar
693
Senast: ludda
·
S
Foder & Strö Hej, på er! Det är nu så att jag känner mig lite nedstämd. Mina älskade hästar behöver få hjälp:crazy: Stallet ligger ca 2 mil...
Svar
11
· Visningar
1 132
Senast: solenbakommolnet
·
Foder & Strö jag ahr alltid "fått" fodet i hyran inna så jag vet inte vad mitt grovfoder kostar..men flytatr antaglien nu å måste börja köpa själv...
Svar
13
· Visningar
985
Senast: _86a_
·
F
Foder & Strö Vi ger i princip inget kraftfoder alls till våra hästar (bra hö!), men lite mineraler behövs i alla fall. Hur väljer man vilken typ...
Svar
15
· Visningar
1 066
Senast: Boj
·
Foder & Strö Har en mycket högre kvot i åt än vad jag brukar ha... TS 63,6% Smb protein 59 g /kg foder Energi 6,6 MJ/kg foder Tävlingshästar...
Svar
5
· Visningar
1 228
Senast: lilla_edvardsson
·
Foder & Strö Kom ihop mig med min tränare igår, tyckte saker hon sade lät så himla dumma. Skulle gärna vilja ha fakta, åsikter, källor osv så jag har...
2
Svar
24
· Visningar
2 324
Senast: Nyrelski
·
Foder & Strö Min nya häst, varmblodssto på ca 160 cm, ska från och med nu dela hage med tre glupska ponnyer, ca 130-140 cm. En av ponnydamerna är...
Svar
10
· Visningar
1 011
Senast: Becca85
·
Foder & Strö Någon som vet var man kan få tag på det?
2
Svar
22
· Visningar
4 934
Senast: Piccadilly
·
Foder & Strö ts-värde i vanligt hö. Håller på att räkna om min foderstat och har bara analys på hösilaget han äter, men inte på höet. Han äter mest...
Svar
5
· Visningar
703
Senast: Apollo
·
J
Foder & Strö Jag har två frågor som jag hoppas att ni kan svara på. fråga 1: Våra hästar går ute dynget runt. Nu vill vi att de har mat hela...
Svar
5
· Visningar
681
Senast: milly
·
H
Foder & Strö Jag har ett varmblodsto på 4år, som jag ger betfor och havrekross, men det verkar som att havre ger bara en massa onödig energi, ja...
Svar
7
· Visningar
923
Senast: popart
·
G
Foder & Strö Har ett problem som jag inte riktigt vet hur jag ska lösa. Jag har ett 20-årigt digivande sto som behöver så mycket mat att jag snart...
Svar
6
· Visningar
1 128
Senast: Gronda
·
M
Foder & Strö Hejsan! Hur länge brukar ni ge era hästar b-vitamin?? När på våren/hösten brukar ni börja ge och ungefär när brukar ni sluta ge??
Svar
3
· Visningar
753
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka