Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Foder & Strö Går det att byta rakt av t.ex Fibergi Bas -> Fibergi Elit, eller Krafft Groov -> Krafft Grund, Hippo Basic -> Hippo Breed eller tvärsom...
Svar
6
· Visningar
947
Senast: AnnaKarinA
·
Foder & Strö I stallet har vi en häst som igår fick i sig 2 dl torr betfor, tillsammans med övrigt kraftfoder. Hur snabbt går det för en häst at få...
Svar
1
· Visningar
707
Senast: AnnaKarinA
·
G
Foder & Strö Hej! Jag skrev ett inlägg här om tips på vad man ska ge en het häst som har svårt att lägga på sig. Många tyckte att jag gav min häst...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 805
Senast: Genesis
·
F
Foder & Strö En snabb fråga bara: Om man enbart fodrar med krafft groov, behöver man då ge mineraler som stöd eller finns det tillräckligt i krafften...
Svar
1
· Visningar
637
Senast: Mynta2
·
K
Foder & Strö Måste bara få skriva av mig min glädje! Har en liten foderponny som har varit så lös i magen ända sedan vi fick hem henne för tre veckor...
Svar
7
· Visningar
830
Senast: Kicki_J
·
J
Foder & Strö Jag har en fundering kring kvoten mellan protein/energi. För vuxna hästar ska den ju vara runt 5,5-6 och unghästar något högre. Anta att...
Svar
2
· Visningar
1 113
Senast: Coffeaclub
·
L
Foder & Strö Proteinöverskott?! -------------------------------------------------------------------------------- Vad kan bli följderna av att...
Svar
6
· Visningar
928
Senast: Degree
·
P
Foder & Strö Hur mycket gör dt om hästen äter 1 kg havre ca en halvtimme innan ridning? Ibland när jag kommer till stallet har hästarna precis fått...
Svar
8
· Visningar
919
Senast: Stopek
·
S
Foder & Strö Kammomill ska ju vara lugnande enligt många och om jag nu har ett lite stressigt sto...kan inte då kammomilltee vara något?:D Vad...
Svar
1
· Visningar
612
Senast: Tacitus
·
S
Foder & Strö Gammelman tillgodogör sig inte riktigt all havre har jag sett. Han får hel havre och det är klart att med ålderns rätt får han inte...
Svar
10
· Visningar
1 073
Senast: Mynta2
·
R
Foder & Strö 1. Ger du fodermorötter till din häst? Svara: Ja eller nej. Vad betalar du per säck? Svara: "Mer" eller "mindre" än 50 kr för 20...
Svar
12
· Visningar
1 528
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Min krubbitare har nu kolik för första gången (har haft henne ca ett år). Hon har krubbat väldigt lite fram till de senaste två...
Svar
12
· Visningar
1 272
Senast: athena
·
T
Foder & Strö Vi har ett femtontal islandshästar i kollektivstallet jag står i. Alla går ute dagtid, i hagar med ganska mycket gräs och "ogräs". En...
Svar
10
· Visningar
1 327
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Som ett exempel på varför det är så bra med analyser så kommer här mina foderstater för denna vinter. Jag börjar med fjolårshö...
2
Svar
28
· Visningar
1 823
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Finns det någon bra bok, gärna som en kursbok/skolbok som på ett korrekt och ingående sätt tar upp olika fodermedel, hästens...
Svar
5
· Visningar
792
Senast: bonneville
·
Foder & Strö Ev fått tag i hösilage (mycket bra värden för våra hästar) men det är bra tre hästar, och balarna är på 250kg, vilket efter uträkningar...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: aramis
·
C
Foder & Strö Har bara en liten fundering. Är pelleterat foder lättare för hästen att tillgodogöra sig, då fodret liksom är malet? Jag tänker på t ex...
Svar
1
· Visningar
654
Senast: Egonson
·
B
Foder & Strö jag vet att man kan ge linfrö och olja om hästen är matt i pälsen men varför blir dom det? vad beror det på egentligen??
Svar
3
· Visningar
706
Senast: ang
·
Foder & Strö vilken olja ska man ge hästen? har hört att man inte ska ge rapsolja, varför? hur mycket är lagomt att ge? är det bra att ge till en...
2
Svar
22
· Visningar
2 288
Senast: Netika
·
P
Foder & Strö Jag hör till en i den snabbt minskande skara som ger min häst oanalyserat grovfoder, till råga på ensilage. Skulle gärna ge...
Svar
9
· Visningar
807
Senast: Dundret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka