Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Var skickar man höanalys o hur mycket kostar det
Svar
2
· Visningar
729
Senast: Ingela_S
·
I
Foder & Strö Hej, Någon som provat Horse Powder? http://www.olofsdotter.nu/horse%20powder/hp.htm Till våra hundar har vi använt Dog Powder i...
Svar
5
· Visningar
1 368
Senast: Ingrid och Lukas
·
Foder & Strö Är det bara jag som använder Havre och betfor till min häst plus mineraler? Eller finns det dem som fortfarande använder det också...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 910
Senast: moonlightgarden
·
Foder & Strö ...törs man ge hästen? Har en bekant vars hö är en katastrof avseende protein (kvot på 4,6), och då ska hon lägga till soja är det...
Svar
3
· Visningar
1 176
Senast: smiling_sun
·
Foder & Strö Läget är följande: Jag har blivit erbjuden att ta föl på en kompis sto. Familjen är av den "äldre" stammen lantbrukare och analyserar...
Svar
9
· Visningar
1 048
Senast: Racer
·
M
Foder & Strö Jag funderar på om min häst skulle behöva tillsatt järn i fodret, jag måste även ge extra B-vit så båda får ju gärna vara i samma burk...
Svar
3
· Visningar
841
Senast: maisan
·
  • Låst
Foder & Strö Då foderfrågor helt klart är hästvårdsrelaterade har vi valt att flytta in foderforumet under Hästvård. Vi och många andra har även...
Svar
0
· Visningar
8 068
Senast: Boj
·
T
Foder & Strö Ni som brukar "räkna" foderstater för hand, hur väl tycker ni det stämmer överens med Hippocampus Foderstatsberäkningar? Hur mycket kan...
Svar
7
· Visningar
1 028
Senast: mirjada
·
Foder & Strö Vad innehåller K*fft ponny? Mycket tacksam för svar!
Svar
12
· Visningar
1 152
Senast: Tacitus
·
S
Foder & Strö JAg är absolut inte van vid ensilage och måste fråga. Vi har en STOR bal som står utanför stallet och så har vi en skottkärra där vi...
Svar
2
· Visningar
739
Senast: Tacitus
·
I
Foder & Strö :confused: Vilka frösorter är bäst att använda sig av när man ska skörda hösilage?? Timotej, ängsvingel och rajgräs som skyddgröda går...
Svar
5
· Visningar
1 072
Senast: Rolle
·
L
Foder & Strö Hej! Har flyttat till nytt stall och får hem min häst snart igen. I nya stallet så ger de inget kraftfoder på morgonen, de får bara hö...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: pinky
·
P
Foder & Strö Hej, i stallet där jag har mina två ponnyer pratar de om att ge betfor morgon och kväll och hö 4 ggr per dag, kraften får man ge den...
Svar
4
· Visningar
825
Senast: Penny
·
L
Foder & Strö Hej! Får hem min häst nu igen efter att ha haft honom utlånad i 10 mån. Han har stått på halm hos dem och hos mig stod han på spån...
Svar
4
· Visningar
847
Senast: lundborg
·
E
Foder & Strö Gamla höet: MJ 7,1 Smrp 26 Nya höet: MJ 8,3 Smrp 75 :banana:
Svar
4
· Visningar
590
Senast: Egonson
·
J
Foder & Strö Förslag på vad jag ska göra med 1,5 åringen? Hon har inte gått upp ett gram på dom måndader hon stått här trotts foderökningar. Inte...
Svar
3
· Visningar
1 211
Senast: Jaba
·
P
Foder & Strö Kan man ge kraftfoder bara en gång om dagen? Min häst får 1 kg havre och 0,4 kg betfor. Vid samma tillfälle en gång om dagen. Går det...
Svar
18
· Visningar
1 597
Senast: Panter
·
Foder & Strö Jag har en 5 månader gammal fölunge. Problemet är att jag tycker att hon har för dåligt hull. Man kan känna revbenen ganska så tydligt...
Svar
14
· Visningar
1 012
Senast: Tora
·
R
Foder & Strö Hur många gram är ungefär 1dl mineraler? Nu får min häst 1/2 dl mineraler per dag, rekomenderat är 75-125g per dag. med 75g får han...
Svar
10
· Visningar
5 066
Senast: Egonson
·
T
Foder & Strö Vågar man släppa ut hästarna i skogshage med en massa små ekar under vintern tror ni? Någon gång borde väl ekollonen ha förtvinat under...
Svar
5
· Visningar
767
Senast: Tölva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp!
  • Hullbedömning - hur tjock/smal "ska" hunden vara?

Hästrelaterat

Tillbaka