Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö Jag har ett litet problem. Ger min lilla pålle ca 3 dl betfor på kvällen för att det är ett bra sätt att få i honom mycket vatten ;)...
Svar
3
· Visningar
1 338
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Har nu börjat ge pållen FiberPlex pga magen. Han är lös + gaser . Han dricker ordentligt med vatten . Efter att ha provat det mesta så...
Svar
1
· Visningar
1 046
Senast: Cheyton
·
Foder & Strö Jag undrar hur man går till väga om man vill analysera sitt hö? :o Vart vänder man sig? Skickar man iväg hö? Hur mycket i så fall...
Svar
4
· Visningar
4 321
Senast: anci_87
·
Foder & Strö Ni som ger era hästar havrefritt foder, vad ger ni i stället och varför har ni valt att ge havrefritt? Om ni gjort det för att ni har...
Svar
9
· Visningar
1 163
Senast: Darknesss
·
Foder & Strö Hej.. Jag skulle vilja veta om man behöver ge B-vitamin om jag ska ge min häst Lucernpellets? Jag ger henne nu bara korn och...
Svar
12
· Visningar
1 125
Senast: Qodrofenia
·
M
Foder & Strö vad ger ni era friesers för foder...?:) vad jag har förstått så ska man vara försiktig med sött...tex betfor och liknande...? de...
Svar
11
· Visningar
2 134
Senast: Boj
·
Foder & Strö Innehåller det havre? Hittar inga ingrediens-förteckningar på hemsidan. Funderar på om det kan vara lämpligt att ge till fd. fånghäst.
Svar
2
· Visningar
620
Senast: Egonson
·
E
Foder & Strö Hur tycker ni man ska göra när man bantar hästen. Har sett många skräck exempel tyvärr. Tex många som ger extremt lite hö och rätt så...
Svar
5
· Visningar
915
Senast: Coffeaclub
·
B
Foder & Strö vad ger mest energi? min ponny funkar på båda sorter men hon behöver mkt energi för hon jobbar hårt. Tävlar varje helg. (inte nu då...
Svar
1
· Visningar
686
Senast: marti130
·
S
Foder & Strö Håller på o bantar hästen enl råd av vetr. hon får 4 kg hö hur mycke ska man ge om man byter till hösillage istället
2
Svar
20
· Visningar
1 896
Senast: arabia
·
F
Foder & Strö Har fodrat med Justhorsefeed - Founder Musli ett tag men funderar på att gå över till Hippo Musli Bas. Ni som är duktiga på foder vad...
Svar
2
· Visningar
850
Senast: marti130
·
P
Foder & Strö Har ni några bra tips på foder som man kan ge en häst som är lös i magen (förhoppningsvis tillfälligt alltså)? Några hästar i stallet...
Svar
5
· Visningar
1 083
Senast: piggis_83
·
Foder & Strö Är det någon skillnad på dessa? Ger man lika stor mängd av båda? Pelleterad finns väl bara i 40 kg säck? Hur stor är en sån säck? Och...
Svar
16
· Visningar
1 941
Senast: lil-sis
·
W
Foder & Strö Mina två hästar får hö som inte är analyserat. En varmblodsvallack på 7år och ett shettissto på 2,5år. Varmblodet är i lagom hull, blank...
Svar
4
· Visningar
992
Senast: saen
·
P
Foder & Strö Mina kompisar säger att hästarna inte kan äta hel korn, stämmer det? För ja ska börja ge mina hästar korn men vet inte om det ska vara...
Svar
2
· Visningar
994
Senast: pysen13
·
J
Foder & Strö Denna förfrågan gäller främst dom runt Gävle. VAd skulle ni betala för hö och hösilage med dessa värden? VAd skulle ni andra kunna...
Svar
6
· Visningar
1 382
Senast: Jaba
·
Foder & Strö Jag har börjat slänga lystna blickar på fodret Dynavena av olika anledningar, men tvekar ffa pga priset. Idag fodrar jag med Krafft...
Svar
15
· Visningar
1 839
Senast: Catinca
·
Foder & Strö hur går man tillväga för att göra en foderanalys??? någon som vet?
Svar
6
· Visningar
947
L
Foder & Strö Vad har ni för kraft foder tips till en häst som ska gå ner i vikt???
Svar
4
· Visningar
752
Senast: Madick
·
Foder & Strö Vi ska nu flytta mammas häst till ett stall som har lite bättre träningsmöjligheter.. Och meningen är då att jag ska börja rida honom...
Svar
2
· Visningar
706

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka