Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Foder & Strö vad gör en cool and easy?? kram:bump:
Svar
2
· Visningar
643
Senast: Ronjaa
·
N
Foder & Strö jag har flera gånger försökt ge en av mina hästar havre eller korn. men varje gång så räcker det med en vecka eller två så är han som en...
Svar
3
· Visningar
598
Senast: milly
·
Foder & Strö Någon här som vet var man kan få tag på enzion? Vilka återförsäljare har det? :) Tack på förhand! :banana:
Svar
10
· Visningar
2 507
Senast: Ronjaa
·
M
Foder & Strö Fungerar det verkligen att ha alla hästar på fri tillgång till grovfoder. Anledningen att jag frågar är att jag eventuellt ska...
2
Svar
24
· Visningar
2 085
Senast: AnnaKarinA
·
S
Foder & Strö Jag undrar hur mycket en säck med havre (gärna krossad), en säck med korn (krossad), en säck med betfor kostar per styck. :confused...
Svar
7
· Visningar
1 889
Senast: nexxa
·
Foder & Strö Hur gör ni som ger fri tillgång i hagen nu på vintern? Tänkt börja ge det, men vi har inget direkt "skydd" för grovfoder i hagen, utan...
Svar
13
· Visningar
822
Senast: YorkWann
·
F
Foder & Strö Hur stor kan en stor-bal hö på ca. 200 kg. vara? Någon som har erfarenhet av storbalar, hur att hantera osv... Tacksam för snabbt svar :bow:
Svar
6
· Visningar
748
Senast: Felway
·
L
Foder & Strö Hur visar sig mineralbrist?
Svar
1
· Visningar
2 071
Senast: marti130
·
Foder & Strö En liten alldeles jättefet shettis. Hästen är lika bred över ryggen som mitt breda varmblod. Nu har ägaren bestämt att han ska banta...
Svar
18
· Visningar
1 075
Senast: lundborg
·
S
Foder & Strö Har lånat Hästägarens Örtabok från biblioteket och där står det att Nypon ska vara väldigt bra och med massor av c-vitamin. Har plockat...
2
Svar
22
· Visningar
1 596
·
Foder & Strö En påstådde i dag at man behövde ge hästen calc. om man gav hästen kli... :confused: Varför skulle man behöva det???
Svar
10
· Visningar
1 123
·
E
Foder & Strö Hej! Jag har nyligen börjat med halm till min häst (igen - jag provade md havrehalm förut men den åt hon upp). Den nya halmen är...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 225
Senast: Eeiram
·
T
Foder & Strö Sitter här med min nyss hemkomna analysrapport. Men jag vat inte vilka värden jag ska använda när jag räknar. Alt 1: smrp, Foder...
2
Svar
36
· Visningar
1 656
Senast: Madick
·
H
Foder & Strö Ska jag bli orolig? Hästen har börjat få Fibergi, vilket han verkligen gillar. Men problemet är det att han inte direkt slänger i sig...
Svar
6
· Visningar
852
Senast: Havregryn
·
T
Foder & Strö Jag har alltid fått lära mig att en häst behöver minst 1 kg ts per 100 kg häst för att må bra (minimigivan). Just nu pågår lite...
2
Svar
20
· Visningar
1 875
·
Foder & Strö för mig så därför vänder jag mig till er! Jag flyttade min häst i helgen till ett ställe där vi hittade massor med alger (ishavs) som...
Svar
5
· Visningar
870
Senast: antiloop8
·
Foder & Strö Efter att min häst har haft tre anfall av gaskolik på tre veckor, behöver jag nu tips på foder som kan förebygga detta. Hon äter just...
Svar
15
· Visningar
3 806
Senast: Tölva
·
Foder & Strö Efter att ha läst trådar här och nu precis skummade igenom tråden om Flyinge foderstaterna så måste jag säga att det verkar vara väldigt...
Svar
12
· Visningar
1 296
·
Foder & Strö Vi har ett kanonhö i år, (t o m lite för bra) och hästarna får bara hö, betfor och en "näve" havre + foderkalk. När man ger något...
Svar
1
· Visningar
599
Senast: marti130
·
G
Foder & Strö Hur mycket Krafft Protein törs man max ge en 6 månader gammal fölunge (halvblod)?:confused:
Svar
4
· Visningar
737
Senast: Geisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Guldfasanerna
  • Valp 2025