Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hejsan. Har ju ett halvblodssto med ett 5 mån föl vid sidan. Problemet är nu att stoet håller på och magra av rejält.(Camino är inte så...
Svar
10
· Visningar
964
Senast: Piraja
·
Foder & Strö Fibergi är ju ett fullfoder.. men det innehåller typ 18% melass = soooccckkkeeeer... Men i å med att det är ett fullfoder så ska man ju...
Svar
3
· Visningar
716
Senast: Messy
·
E
Foder & Strö Det var en bonde som var och lämnade hö hos oss igår. Han rekomenderade att vi skulle ge vårat fullblod 5,5 kg hö om dagen, mamma höll...
2
Svar
35
· Visningar
2 627
Senast: moonlightgarden
·
Foder & Strö Undrar över priset på säckarna hittar inte det någonstanns och om det är 20 eller 25 kg säckar. Skulle ni möjligtvis veta Fibergis...
Svar
6
· Visningar
876
Senast: Stallkatten
·
Foder & Strö Har för mig att jag läst att man kan göra det om man blötlägger den men hur fungerar det då??? Kan man blötlägga ihop med lucernen...
Svar
3
· Visningar
813
Senast: mirjada
·
H
Foder & Strö Heja alla glada ny här på forumet så skulle jag göra fel så ber jag om ursäkt. Jaha, så var man åter där... kraft fodret är nästan...
Svar
2
· Visningar
827
Senast: mirjada
·
Foder & Strö blötlägger ni tex: kr*fft, H*ppo? om ni gör, varför? Hur länge ska man minst göra det och hur länge ska man max göra det?? mycket...
2
Svar
27
· Visningar
1 785
Senast: Breccia_
·
Y
Foder & Strö Hur mycket får era hästar? Finns det någon som enbart fodrar med det (alltså ingen havre eller liknade?) Fodrar själv med hippo basic...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: åke
·
Foder & Strö Läste lite om foder i gårkvälls och då stod det att krossad havre ska förbrukas inom 1 vecka för sedan börjar fettet i havren att...
2
Svar
30
· Visningar
2 300
Senast: Mysaan
·
M
Foder & Strö Hur länge brukar ni låta betfor svälla i vatten?? Det skall ju inte vara för kort tid men jag har också hört att betforn kan bli...
Svar
11
· Visningar
9 388
·
Foder & Strö Jag försöker räkna foderstat åt min pålle och undrar om det här med kvoter. Hästen i fråga är en 5-årig halvblodsvalack, rids cirka 50...
Svar
4
· Visningar
871
Senast: marti130
·
Foder & Strö Hejsan! Finns det någon här som har någon häst som är känslig mot socker? (tex betfor) Hur yttrar det sig? Hur gick du/ni tillväga...
Svar
3
· Visningar
789
Senast: Flying High
·
F
Foder & Strö Min unghäst är 1,5 år och en riktig "höätare"... Hon skulle lätt kunna tugga i sig 10-11 kg hö varje dag men får bara ca 8-9 kg. Det...
Svar
18
· Visningar
1 874
·
T
Foder & Strö Vilka fodertillverkare har någon form av fölmix? Helst utan havre. Alltså nått som tillför enegeri utan att de blir nippriga. (ex...
2
Svar
26
· Visningar
3 271
Senast: LillAnna
·
L
Foder & Strö Vissa säger att man ska ge linfröolja 2 ggr /vecka, men det står ju inga sådana anvisningar på flaskan? Gäller det inte kallpressad...
Svar
1
· Visningar
632
Senast: lemonadsaft
·
Foder & Strö Hur mycket havre är det i Kraft grund och hur mycket är det i krafft ponny någon som vet?
Svar
3
· Visningar
681
Senast: Phorsytia
·
I
Foder & Strö Jag har en lättfödd häst som jag har funderingar kring kraftfoder till. Vilket foder är bra att ge till en sådan häst. Hon är ett...
Svar
1
· Visningar
710
Senast: Madick
·
S
Foder & Strö I vårt stall används krafft mineral blå. Men på kraffts hemsida hittar jag bara analysgarantin för pelletsen. Vad innehåller...
Svar
10
· Visningar
2 165
Senast: moonlightgarden
·
B
Foder & Strö någon som fodrar med Horsespeed??? hade ett bra proteinvärde i hösilaget så jag vill inte ha för hög protein i kraftfodret..utan lite...
Svar
8
· Visningar
1 153
Senast: marti130
·
F
Foder & Strö Kan någon svara mig på hur länge man kan behålla en öppnad säck lusern innan det blir dåligt ?
Svar
3
· Visningar
916
Senast: Molin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka