Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har det här såret på ena fram benet. Öm, varm och lite svullet, men inte halt och har inte feber. Vad skulle ni ha gjort?
Svar
12
· Visningar
2 876
Senast: karlsson
·
Hästvård Går och funderar på hur det blir om min sexåriga fjordvalack inte blir hjälpt av de sjukbeslag han ska få på nästa klinikbesök. Han har...
Svar
11
· Visningar
1 694
Senast: annan1
·
Foder & Strö Jag får hem en ganska nyinriden stor 5åring denna veckan, och ska göra en foderstat till honom. Han kommer äta ridskolans hösilage och...
Svar
8
· Visningar
1 029
Senast: Vogue
·
Hästvård Hej! Jag håller på att oroa ihjäl mig just nu tack vare en mystisk hälta som kommer och går. Det har bara pågått i en vecka, men under...
Svar
8
· Visningar
4 824
Senast: Freeride
·
Hästvård Min 2,5 åriga shettis har vart dassig ett längre tag. Snart tre månader. Upplevt honom trött och oengagerad. Slutat komma fram i hagen...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 756
Senast: Tussilago
·
Hästvård Har ett 16-årigt sto som i lördags morse var halt på vänster fram vid utsläpp. Hon var inte varm, inte svullen och inte öm i varken ben...
Svar
7
· Visningar
1 457
Senast: ztsu
·
Hästvård Tänkte kolla med er andra hästmänniskor om någon kanske har vart med om liknande innan? Min häst snubblade nämligen till ganska rejält...
Svar
0
· Visningar
802
Senast: julila92
·
Hästvård Hej! Mitt sto har den senare tiden med någon månads mellanrum blivit svullen och kletig där bak bredvid öppningen. Det kliar så hon...
Svar
6
· Visningar
1 890
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Om hästen blir utdömd, finns det någon tidsbegränsning för att kontakta försäkringsbolag? Alltså kan man behöva en ny...
Svar
12
· Visningar
5 088
Hästvård Hej, Min goding på 14 år blev sparkad i hagen och visade sig att de blivit en fraktur på hasleden. Då vi inte har någon erfarenhet...
Svar
5
· Visningar
3 957
Senast: Yatzee
·
Foder & Strö Då startar jag upp tråden om årets höanalyser. Börjar med mitt hö. Smrp 71/kg energi 9.8 mj/kg Ca 3.4 P 2.1 Mg 1.6 Passar...
19 20 21
Svar
404
· Visningar
46 038
Senast: MonteRose
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av senskada på äldre häst, 25+? Eller nån som behandlat en skadad sena med ledljus (pharmalight/biolight) eller...
Svar
10
· Visningar
4 184
Senast: Freeride
·
Hästvård Leran och den ständiga fukten har gett krustor, infektioner i huden, mitt fram på skenbenen på bakbenen. En fördel är ju om det går att...
Svar
0
· Visningar
593
Senast: Madick
·
Foder & Strö Hejsan alla kunniga hästmänniskor :) Jag är lite ny när det gäller det här med foderjäst och jäst som man använder till bakning till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
18 076
Senast: Nominous
·
Foder & Strö Är nämligen så att blivande hagsällskapet ska inte alls äta särskillt mycket hö (en i dagsläget för rund liiiiten fjording), ca 2x2 kg...
Svar
6
· Visningar
1 144
Hästvård Någon som har erfarenhet av skador på kotsenskidor? Min häst gick omkull i hagen och skadade kotsenskidan på ett bakben. Kotsenskidan...
Svar
0
· Visningar
1 377
·
Hästvård Min häst har drabbats av en bäckenbensfraktur som jag ska försöka rehabilitera - om han inte blir sämre. Undrar om det finns några...
Svar
6
· Visningar
3 947
Senast: akleja
·
Hästvård Har ett D-ponny sto, fux, irländsk import född 90. Hon har alltid haft eksem sommartid. Gnuggar & kliar, halva svansen & hela manen...
2
Svar
29
· Visningar
3 075
Senast: Faithfull
·
Hästvård I jobbet så åker jag dagligen förbi ett stall, där hästarna går i små fyrkantiga hagar ensamma. I vintras tänkte jag inte så mycket på...
2
Svar
31
· Visningar
5 610
Senast: Dandylinn
·
Foder & Strö Alltså har någon varit med om detta? Beställde nytt zink från polen och det ser inte alls ut som det jag haft innan. Det mörka är det...
Svar
6
· Visningar
1 408
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Kattbilder #10
  • Senast tagna bilden XVI