Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har en ponny som jag inte vet vad jag ska göra med. Han har återkommande kotledsinflammationer. Har behandlat han tre gånger nu på...
2
Svar
24
· Visningar
3 200
Hästvård En väns häst har tyvär blivit skadad,och ägaren är utom sig av oro. Antagligen spark i hagen. H*n köpte hästen för nån vecka sen och...
Svar
5
· Visningar
1 008
Senast: fio
·
Foder & Strö Som rubriken lyder, har någon provat granngårdens betfibermix? Smakligt? Hur blir konsistensen?
Svar
14
· Visningar
2 738
Foder & Strö Försöker få tag i spannex grönpellets. Den som är spannex-ÅF hävdar att Edel lucernpellets är samma, att det är samma sak i den som...
Svar
14
· Visningar
2 163
Hästvård Har en halvblodsvalack som hade en fångreaktion i augusti förra året. Blev besvärsfri snabbt och skulle enligt hovslagare och veterinär...
Svar
9
· Visningar
1 448
Senast: Immer
·
Hästvård Min kompis häst är har ett sår på VF. Tempen på hästen är 39,1 grader. Han är lite halt, lite svullen. Min kompis säger att veterinren...
Svar
7
· Visningar
954
Senast: mamman
·
Hästvård Jag är skeptisk. Hur menar dom att det ska fungera? Vad är fakta bakom att det inte fungerar? Har några i min närhet som gärna...
Svar
13
· Visningar
5 336
Senast: kenneth
·
Foder & Strö Foder (i detta fall storbalsensilage, TS ligger kring 60% men det finns nåt blötare parti med som jag dock inte sett än) som är...
Svar
14
· Visningar
1 432
Hästvård I morse hade min valack kissat rosa. Såg inte när han kissade men det var precis innan utsläpp. Hans urin har aldrig någonsin var...
Svar
14
· Visningar
2 989
Senast: Fiorano
·
Hästvård Det är väl gränsfall i fall detta rör hästvård eller foder men jag lägger tråden här ändå. Pållen det gäller: 75% Trakehner, resten...
2
Svar
20
· Visningar
2 617
Senast: akleja
·
Hästvård Hej! Jag skulle gärna vilja höra om era erfarenheter, ni som behållit hingstarna hemma, kastrerat tidigt och låtit dem gå kvar med...
2
Svar
37
· Visningar
6 541
Senast: Ishest
·
Hästvård Jag hittade min häst halt när jag skulle ta in han från hagen. Han är inte svullen eller öm och det är ingen skillnad mellan det friska...
Svar
8
· Visningar
1 243
Senast: Bri
·
Hästvård Hej! Funderar över min gamling. Har det senaste halvåret fått småsignaler om att han kanske ser sämre på höger öga. Han hoppar till...
Svar
0
· Visningar
695
Senast: hanny
·
Hästvård Jag skulle vilja höra lite tankar från de som inte gillar slowfeeding nät, negativa erfarenheter och varför det inte är halleluja bra...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
20 194
Senast: akleja
·
Hästvård Min häst har 40,7 i feber. Har undersökt han har lite gråvitt näsflöde och han ser trött ut. Nån som vet vad detta kan vara för sjukdom?
Svar
3
· Visningar
1 039
Senast: mamman
·
Hästvård Eller vad den nu heter, den där hovresten som sitter i bakkant på kotan. Idag på uteritten lyckades hästen trampa av sig en av dem på...
Svar
0
· Visningar
717
Senast: Bison
·
Hästvård Min nya pålle har känsliga sular. Haft ett gäng hovbölder under åren och jag är såklart rädd att det ska hända igen. Han är väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 301
Senast: Bison
·
Hästvård Jag har en häst som har gått med feber i 6 dagar nu. Den var uppe på 39,6 i fredags, nere på 37-38 i helgen och har nu gått upp till...
Svar
1
· Visningar
889
Senast: Glimris
·
Hästvård Hej, jag har precis köpt en ny häst. Självklart besiktades hon, o hon var UA på allt. Grejen är bara att precis på ryggen där baken av...
Svar
7
· Visningar
1 575
Senast: Sirap
·
Foder & Strö på deras produktblad står det 10% smrp/kg är inte det 100 gram smrp/kg? Men när man googlar på fodret så skrivs det på flera sidor att...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 059
Senast: allahemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka