Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö HÖ Energi 9,9 MJ/kg TS 63g/kg TS Smb Råprotein Kalcium 1,8g/kg TS Fosfor 2g/kg TS Kalium 13g/kg TS Hon är maxad d-ponny och...
Svar
17
· Visningar
2 051
Senast: Jabbe
·
Foder & Strö Vilket av Hippos foder är bäst till ponny som haft fång? Obs endast intresserad av svar på frågan som ställts till mig men som jag inte...
Svar
7
· Visningar
1 569
Senast: allahemma
·
Foder & Strö Eller tänker jag fel? Ts 70,4 Energi 8,3 MJ /kg foder Smrp 124g/kg foder.(?)
Svar
11
· Visningar
1 003
Senast: svea
·
Foder & Strö Hej, har haft lusern från land och fritid som har funnits bl.a. På Citygross men den finns inte att få tag i just nu. Någon som vet...
Svar
12
· Visningar
1 789
·
Foder & Strö Vad har ni för erfarenheter av att köpa hö i storbal? Jag menar alltså hö och inte ensilerat/plastat och undrar mest över den hygieniska...
Svar
11
· Visningar
4 521
Hästvård Min häst ska opereras under narkos (tid ej bokad än) och även om jag förstår att veterinären kommer berätta allt pre- och postoperativt... 2
Svar
24
· Visningar
4 200
Senast: Apollo 13
·
Hästvård För att inte strålen ska krympa ihop bör den få arbeta har jag hört. Alltså måste man verka ner hoven så strålen får kontakt med marken...
Svar
14
· Visningar
4 088
Senast: axel
·
Foder & Strö Vad vet ni om Grön Pellets som ersätter pelleterad lusern hos Svenska Foder? Ska innehålla 160 gram smältbart...
Svar
10
· Visningar
4 023
·
Hästvård Jag upptäckte i våras att min häst hade en knöl uppe vid struphuvudet , den var som en pingisboll ungefär . Veterinären tittade på den...
Svar
1
· Visningar
1 343
Senast: Milene
·
Foder & Strö Halloj! Kommer förmodligen få hem en ny häst inom kort. Den går idag på runt 12kg hösilage om dagen om jag minns rätt. Även lite havre...
Svar
3
· Visningar
828
Hästvård Jag har ett quartersto på 6 år som ännu inte är inriden pga skada, men ska nu börja sätta igång henne. Jag har dock under över nästan 2...
Svar
6
· Visningar
4 144
Senast: Eliza
·
Hästvård Imorgon kommer veterinär ut för att undersöka min unghäst som har betett sig konstigt ett tag. Seg å trött, ligger ner massor i hagen...
Svar
11
· Visningar
1 295
Senast: SiZo
·
Foder & Strö Är det ngn här som testat dendär Tastie - grejen från H---s. Alltså hästgodiset hästen ska slicka på? Är den värd pengarna? Vilken smak... 2
Svar
20
· Visningar
4 080
Senast: Karolajna
·
Hästvård Hej, jag har hittat en häst jag verkligen vill köpa men tyvärr har den en lös benbit. Då hästen är född i ett annat land än Sverige...
Svar
14
· Visningar
3 448
Senast: rostad
·
Hästvård Eftersom att jag själv numera ser ut som en kokt kräfta så kommer ju funderingen om när det är dags att börja smörja mulen på min häst...
Svar
5
· Visningar
936
Senast: AmyPond
·
Foder & Strö Nya rön visar att protein visst kan vara inblandade vid fång http://www.slu.se/vallfoder själva artikeln...
Svar
2
· Visningar
1 366
Senast: fjordtokan
·
Foder & Strö Hej! Jag har tänkt att bygga lite hinder till mina hästars utedrift och undrar vilka trädsorter kan jag använda??:) Jag har...
Svar
1
· Visningar
1 005
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö Jag letar efter ett proteinfoder som passar en gammal häst som haft fång. Jag tänkte även ge samma foder till en vuxen häst i lätt...
Svar
7
· Visningar
3 295
Senast: Linnea_
·
Foder & Strö Någon som provat detta mineralfoder från kvarnbyfoder? Står att det innehåller en del organiska mineraler och jag vill ha så mycket...
Svar
1
· Visningar
1 382
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Har ett 9 månader gammalt föl som är under grundvaccinering (hästinfluensa,stelkramp) Hon har fått sin första spruta och om två veckor...
Svar
0
· Visningar
615
Senast: eldkyss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka