Foderjäst

Sv: Foderjäst

Intressant med foderjäst och bakjäst.
När min ponny blev dålig i magen blev vi rekommenderade av väldigt erfarna att ge bakjäst tills det blivit bättre. Efter två veckor med ett paket bakjäst om dagen var han helt bra igen.

Då min ponny är väldigt svårfödd och revbenen syns nästan alltid vintertid så fick vi också tipps om att ge foderjäst som enligt fp. stabiliserar tarmfloran, ökar aptiten och ger ett extra tillskott av kvalitativt smältbart råprotein och b-vitamin.

Det fungerade bra i ca 4månader sedan gick han på bete och blev rund och go men till hösten när han hö vägrade lite och blev tunnare så satte vi in foderjästen igen men han tycker det är jätteäckligt nu. Han äter inte upp och det är jättejobbigt. Vi tog bort jästen bara några dagar och han fick problem med magen.

Finns det foderjäst som är god för kräsna?

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 214
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 576
Senast: bellala
·
Hundhälsa Min goldentik har sedan ett par veckor medicinerats för gastrit. Gissningsvis triggat av flytt, mänskligt nytillskott i familjen och...
Svar
13
· Visningar
2 493
Hästvård Imorgon ska jag ringa Husaby för utredning. Igår fick distriktarn komma ut akut. Min häst fick ngt anfall. Förra helgen trampade hon...
2
Svar
26
· Visningar
5 506

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka