Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö :) hejsan!:) Har någon något bra hästgodis tips till mig som har en väldigt kräsen häst? Tack på förhand!:rofl:
2 3
Svar
44
· Visningar
10 995
Hästvård Vi har fyra hästar i stallet varav två nu har visat sig ha både bandmask och stor blodmask (träckprov SVA: sparsam mängd). De två andra...
Svar
6
· Visningar
2 358
Senast: Polly_Mulle
·
Hästvård Jag vet att det finns flera trådar om vaccination, men jag hittade inget svar på min fråga i någon av de gamla trådarna så därför...
Svar
5
· Visningar
628
Senast: Muninn
·
Hästvård Om en häst oväntat får eksem, där föräldrarna haft flertalet avkommor där varken föräldrar eller andra avkommor haft eksem, ska den ändå...
Svar
8
· Visningar
1 037
Senast: MissFideli
·
Hästvård Jag har nu ev. hittat en häst att köpa, men jag vill röntga ryggen på den vid besiktningen innan köp (utöver den vanliga besiktningen)...
Svar
5
· Visningar
1 012
Senast: akleja
·
Hästvård Hej! Har precis tagit hem en ny häst och såg i förrgår att huden på skinkorna vid svansen faller av som skållor! Men det är nu fin hud...
Svar
4
· Visningar
1 152
Senast: akleja
·
Hästvård Hej! Min häst har fått mugg på ena bakbenet, de andra benet är fina. Är det vanligt att de bara får mugg på ett ben? Jag tycker att det...
Svar
13
· Visningar
1 512
Senast: super
·
Hästvård Sitter och bläddrar i en broschyr från Jordbruksverket om parasiter. Läser lite om fotskabb och inser att det stämmer in på min ena...
Svar
10
· Visningar
1 561
Senast: sthu
·
Hästvård ungfär hur mycket skulle de kosta att kolla/röntga hästens rygg hos veterinären? :)
Svar
4
· Visningar
738
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Hej! Hoppas att någon kan hjälpa mig här då jag inte vet vad jag ska göra längre. Har en häst med ett rejält ödem som går från bröstet...
Svar
1
· Visningar
2 994
Senast: skuggi
·
Foder & Strö I onsdags var jag med hästen hos veterinären för en rutincheck av tänderna, då visade det sig att hon hade ett stort karieshål i den...
Svar
10
· Visningar
1 270
Senast: remmis
·
Hästvård Hej! Jag äger en nätt kallblodsvalack som tränas regelbundet & tävlas på LB nivå i dressyr. Härom veckan så började det regna så...
Svar
10
· Visningar
1 261
Hästvård Jag har varit lyckligt förskonad från att ha konvalcenshäst fram tills nu. Och jag känner bara; hur orkar man?! Jag är en hönsmamma...
2
Svar
22
· Visningar
2 482
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Hejsan! Är en riktig nybörjare när det kommer till kraftfoder och behöver därför lite rådgivning :) Ska precis sätta igång min häst...
Svar
4
· Visningar
745
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Hej Nu vill jag be om er hjälp som kan det här med benställningar och dess inverkan (hållbarhet) på hästen. Jag har fullkomligt kärat...
Svar
15
· Visningar
2 564
Senast: AnetteT
·
Hästvård Mitt sto blev sparkad för ett tag sen, väldigt halt och röntgades då hon inte blev bättre trots vila och sjukhage.. röntgen visade att...
Svar
9
· Visningar
1 458
Senast: Görel
·
Hästvård Hej, Jag skulle vilja och behöva raka min kallblodstravare men är rädd att de är för tidigt.. :) När klipper/rakar ni era hästar för...
Svar
10
· Visningar
1 011
Hästvård Skall gräva ner mig. Igår ringde ordförande för föreningen jag står hos. Hon är sååååå bekymrad över hur min häst mår utgående från vad...
Svar
16
· Visningar
2 028
Senast: vinkelina
·
Foder & Strö Någon som kan berätta lite mer om varför det blir så? Är det alltid för att höet är packat fuktigt eller finns det andra anledningar...
Svar
14
· Visningar
2 510
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Ni som köpt ett ungt fullblod (4 år) som gått på banan, hur har ni besiktigat den? Har ni gjort böjprov? Är det något speciellt man...
Svar
6
· Visningar
1 227

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka