Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vilket är det mest prisvärda selentillskottet som finns på marknaden nu? Hade Tokosel förut som tyvärr utgått från sortimentet. :( Jag... 2 3
Svar
53
· Visningar
11 434
Senast: prallan
·
Foder & Strö Jag har fått tips om ett tillskottsfoder till min ponny som har haft fång som heter laminaze. Är det nån som prövat detta och vet om...
Svar
3
· Visningar
2 312
Senast: sthu
·
Foder & Strö Är det någon som haft en häst som är allergisk mot lusern? Kan dom ens vara det? Min häst jag har på foder är enligt ägaren allergisk... 2
Svar
34
· Visningar
5 463
Senast: Perla
·
Hästvård I början av sommaren fick jag ta bort min bästa vän. Jag har sedan dess letat efter en ny kompis, hittade en som inte gick igenom...
Svar
3
· Visningar
2 515
Senast: johanssk
·
Foder & Strö Vad behöver man för analys? Jag har torrhö, som jag ger till en lättfödd islandshäst och en äldre fångponny. Helst ska höet vara deras...
Svar
3
· Visningar
1 572
Hästvård Vi har gott om gräs året om i både sommar o vinterhage. Vår 2013: Min häst 0 EPG blodmask, ingen förekomst av bandmask. Flyttas till...
Svar
1
· Visningar
1 117
Senast: Madick
·
Hästvård För ett tag sedan såg jag en annons på hästnet om en superfin dressyrhäst. Stor, fin, välutbildad lite äldre läromästare. Dock till ett... 2
Svar
31
· Visningar
3 619
Senast: Mimsan_
·
Hästvård Fodrar i dagsläget med b-vitamin pga patellasymptom på min unghäst. Funderar dock på att lägga till jäst för att få bästa möjliga... 2
Svar
22
· Visningar
4 195
Senast: Sar
·
Foder & Strö Om vi tar majs som ex. Värmebehandlat, ändras stärkelsenivån? Eller blir den bara lättare för hästen att bryta ner? Och VARFÖR finns...
Svar
2
· Visningar
1 287
Senast: spaderÄss
·
D
Hästvård Jag har hört så mycket bra om den här salvan men inte så mycket om hur det gått. Finns det några som kan berätta om behandligen och... 2
Svar
25
· Visningar
18 939
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Vet att jag har läst nån tråd här på buke som det fanns beskrivning i hur man bygger sin egen lunchgrind men hittar den inte nu :crazy...
Svar
6
· Visningar
6 445
Hästvård Varför är det viktigt att sko sina hästar? Och vad finns det för nackdelar/ fördelar med att låta dem gå barfota? Har länge letat efter...
Svar
13
· Visningar
6 394
Senast: kol
·
Foder & Strö Mitt halvblod född 2012 går just nu på fri tillgång till grovfoder, har tyvärr ingen analys. Han får i dagsläget 1 kg lusern och 1 dl...
Svar
5
· Visningar
1 458
Foder & Strö Efter att ha kämpat med en häst i undervikt för första gången på väldigt länge, så har jag börjat fundera på det här med vad för slags... 2
Svar
33
· Visningar
3 555
Foder & Strö Har försökt och googla men inte hittat rätt information om dosering. Och är tydligen alldeles för trög för att räkna i huvudet.. ;) Har...
Svar
10
· Visningar
1 735
Senast: Sofie.S
·
Hästvård Man kan ju påverka hur mycket vinterpäls hästar sätter genom att ha lampor tända. Det borde betyda att mängden vinterpäls bestäms av hur...
Svar
19
· Visningar
1 972
Senast: Dandylinn
·
Hästvård jag har en ganska öppen ligghall, ser väl mer ut som ett vindskydd. Jag hade torv i den förra året men blev inte hundra nöjd.. Vad tror...
Svar
19
· Visningar
2 999
Senast: SkorpSmulan
·
Hästvård Hej, min unghäst har varit halt till och från i drygt en vecka. I fredags vart det vitt klägg som var fördelat över ballar osv. Nu...
Svar
13
· Visningar
3 319
Senast: mandy90
·
Hästvård Finns det veterinärer som är typ hematologer? Dvs extra bra på att läsa ut möjliga diagnoser från blodprover? Konstig fråga kan jag...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: kryddelydd
·
Foder & Strö Kan jag få hjälp av er som är duktiga på detta med foder? Jag har fått analys på hög som kommer finnas i stallet. Per kg torrsubstans... 2
Svar
21
· Visningar
4 984
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka