Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Mitt halvblod född 2012 går just nu på fri tillgång till grovfoder, har tyvärr ingen analys. Han får i dagsläget 1 kg lusern och 1 dl...
Svar
5
· Visningar
1 458
Foder & Strö Efter att ha kämpat med en häst i undervikt för första gången på väldigt länge, så har jag börjat fundera på det här med vad för slags...
2
Svar
33
· Visningar
3 550
Foder & Strö Har försökt och googla men inte hittat rätt information om dosering. Och är tydligen alldeles för trög för att räkna i huvudet.. ;) Har...
Svar
10
· Visningar
1 732
Senast: Sofie.S
·
Hästvård Man kan ju påverka hur mycket vinterpäls hästar sätter genom att ha lampor tända. Det borde betyda att mängden vinterpäls bestäms av hur...
Svar
19
· Visningar
1 972
Senast: Dandylinn
·
Hästvård jag har en ganska öppen ligghall, ser väl mer ut som ett vindskydd. Jag hade torv i den förra året men blev inte hundra nöjd.. Vad tror...
Svar
19
· Visningar
2 996
Senast: SkorpSmulan
·
Hästvård Hej, min unghäst har varit halt till och från i drygt en vecka. I fredags vart det vitt klägg som var fördelat över ballar osv. Nu...
Svar
13
· Visningar
3 314
Senast: mandy90
·
Hästvård Finns det veterinärer som är typ hematologer? Dvs extra bra på att läsa ut möjliga diagnoser från blodprover? Konstig fråga kan jag...
Svar
2
· Visningar
587
Senast: kryddelydd
·
Foder & Strö Kan jag få hjälp av er som är duktiga på detta med foder? Jag har fått analys på hög som kommer finnas i stallet. Per kg torrsubstans...
2
Svar
21
· Visningar
4 971
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej, hästen har under ett par dagar haft som en pytteliten svullnad under ena ögat.Inget klädd eller irritation bara som typ en msk:a...
Svar
1
· Visningar
1 931
Senast: Liten
·
Hästvård Behöver lite råd. Förra vintern fick min häst kolik. Ganska allvarlig som slutade med x antal dygn på djursjukhus, men allt slutade bra...
Svar
12
· Visningar
1 675
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Ska köpa hösilage av grannen och undrar vad jag törs ge för prisförslag. Han säger att jag ska komma med förslag och få lite...
2
Svar
24
· Visningar
2 571
Senast: Masse
·
Hästvård Har upptäckt att min nyinköpta häst har två rätt rejäla knutor i nacken, precis där nackbandet ligger an. Vad beror detta på? Har...
Svar
4
· Visningar
1 253
Senast: Sar
·
Hästvård För en vecka sen drog hästen av sig skon + halva hoven. Hovslagaren var dit dan efter och slog på den. Han sa att det inte fanns mycket...
Svar
4
· Visningar
7 074
Senast: Mimsan_
·
Foder & Strö Vår ena häst har blivit mer kraftlös och trött. Trodde först det beror på att hon övegick från halvdags utevistelse till heldag. Jag...
Svar
4
· Visningar
1 761
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Kan någon säga om detta är rätt! Enligt träckprov på 3 hästar är resultatet följande; Häst 1 500 epg blodmask & förekomst av bandmask...
Svar
10
· Visningar
1 670
Senast: Madick
·
Hästvård Som rubriken lyder, vad ska man ha för klipp maskin? Gärna någon som inte är allt för dyr! :)
Svar
8
· Visningar
1 189
Senast: Horse_power
·
Hästvård Nu har den otäcka styngflugan kommit. Ska skrapa av hästen ordentligt i dag men undrar om det finns något som kan förhindra att flugan...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
30 568
Senast: dreampower
·
Hästvård Det har nu snart gått ett år sedan min hästs "osynliga" skada på en terrängträning. Som några av er säkert redan läst i någon annan tråd...
2
Svar
25
· Visningar
4 962
Senast: Grazing
·
Hästvård En av mina hästar biter i ett sår på kotan funderar på att linda in det i bomull + wet wrap men jag vet inte om jag vågar lämna henne så...
Svar
6
· Visningar
1 804
Senast: fejko
·
Hästvård Är det någon som har några erfarenheter av att slingersymtom växt bort på föl? Mitt snart 5 månader gamla stoföl uppvisar...
Svar
14
· Visningar
2 770
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka