Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård ungfär hur mycket skulle de kosta att kolla/röntga hästens rygg hos veterinären? :)
Svar
4
· Visningar
738
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Hej! Hoppas att någon kan hjälpa mig här då jag inte vet vad jag ska göra längre. Har en häst med ett rejält ödem som går från bröstet...
Svar
1
· Visningar
2 996
Senast: skuggi
·
Foder & Strö I onsdags var jag med hästen hos veterinären för en rutincheck av tänderna, då visade det sig att hon hade ett stort karieshål i den...
Svar
10
· Visningar
1 274
Senast: remmis
·
Hästvård Hej! Jag äger en nätt kallblodsvalack som tränas regelbundet & tävlas på LB nivå i dressyr. Härom veckan så började det regna så...
Svar
10
· Visningar
1 261
Hästvård Jag har varit lyckligt förskonad från att ha konvalcenshäst fram tills nu. Och jag känner bara; hur orkar man?! Jag är en hönsmamma... 2
Svar
22
· Visningar
2 486
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Hejsan! Är en riktig nybörjare när det kommer till kraftfoder och behöver därför lite rådgivning :) Ska precis sätta igång min häst...
Svar
4
· Visningar
747
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Hej Nu vill jag be om er hjälp som kan det här med benställningar och dess inverkan (hållbarhet) på hästen. Jag har fullkomligt kärat...
Svar
15
· Visningar
2 575
Senast: AnetteT
·
Hästvård Mitt sto blev sparkad för ett tag sen, väldigt halt och röntgades då hon inte blev bättre trots vila och sjukhage.. röntgen visade att...
Svar
9
· Visningar
1 465
Senast: Görel
·
Hästvård Hej, Jag skulle vilja och behöva raka min kallblodstravare men är rädd att de är för tidigt.. :) När klipper/rakar ni era hästar för...
Svar
10
· Visningar
1 011
Hästvård Skall gräva ner mig. Igår ringde ordförande för föreningen jag står hos. Hon är sååååå bekymrad över hur min häst mår utgående från vad...
Svar
16
· Visningar
2 028
Senast: vinkelina
·
Foder & Strö Någon som kan berätta lite mer om varför det blir så? Är det alltid för att höet är packat fuktigt eller finns det andra anledningar...
Svar
14
· Visningar
2 512
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Ni som köpt ett ungt fullblod (4 år) som gått på banan, hur har ni besiktigat den? Har ni gjort böjprov? Är det något speciellt man...
Svar
6
· Visningar
1 227
Hästvård Jag befinner mig mitt i alla hästälskares mardröm.. Var hos veterinären i förrgår med vår 4åring pga att han var lite halt på ena...
Svar
7
· Visningar
3 529
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Fick 3 hö analyser av bonden idag som vill jag ska välja omgående. Kan ni hjälpa mig välja hösilage? Läser man energin per mj/kg eller...
Svar
10
· Visningar
1 190
Senast: hera_
·
Foder & Strö Hej Ska bygga nytt stall för 9 hästar. Och nu har jag huvudbry över grovfoderhanteringen. Hur har ni som har lite fler hästar löst... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 656
Senast: axel
·
Foder & Strö Har just fått analysen på höensilaget. Oerhört bra värden: TS:75.5 MJ /kg :7.9 SmP /kg:62 ca. g/kgTS:5.5 p. g/kgTS:2. 6 mg/kgTS:3.5 Men...
Svar
3
· Visningar
904
Senast: Fille
·
Hästvård Vet inte riktigt vilken kategori jag skulle lägga in detta i men det får bli här! Jag har funderat på det här med att somna in själv... 2
Svar
22
· Visningar
3 109
Foder & Strö Som rubriken lyder hur ger ni kalk? Behövde tillföra kalk förra året och köpte en säck kalk. Gav det i betforen och den sjönk alltid...
Svar
4
· Visningar
975
Hästvård Jag bor i England och avlar varmblodshästar med våran egen hingst. I går morse fann vi ett av årets tre föl död och ett annat alvarligt...
Svar
8
· Visningar
1 794
Foder & Strö Ger man det varje dag till hästen, oavsett om den motioneras eller inte? Jag har för första gången på många år en häst som rids, dock...
Svar
9
· Visningar
1 094
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka