Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag befinner mig mitt i alla hästälskares mardröm.. Var hos veterinären i förrgår med vår 4åring pga att han var lite halt på ena...
Svar
7
· Visningar
3 521
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Fick 3 hö analyser av bonden idag som vill jag ska välja omgående. Kan ni hjälpa mig välja hösilage? Läser man energin per mj/kg eller...
Svar
10
· Visningar
1 189
Senast: hera_
·
Foder & Strö Hej Ska bygga nytt stall för 9 hästar. Och nu har jag huvudbry över grovfoderhanteringen. Hur har ni som har lite fler hästar löst...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 642
Senast: axel
·
Foder & Strö Har just fått analysen på höensilaget. Oerhört bra värden: TS:75.5 MJ /kg :7.9 SmP /kg:62 ca. g/kgTS:5.5 p. g/kgTS:2. 6 mg/kgTS:3.5 Men...
Svar
3
· Visningar
902
Senast: Fille
·
Hästvård Vet inte riktigt vilken kategori jag skulle lägga in detta i men det får bli här! Jag har funderat på det här med att somna in själv...
2
Svar
22
· Visningar
3 098
Foder & Strö Som rubriken lyder hur ger ni kalk? Behövde tillföra kalk förra året och köpte en säck kalk. Gav det i betforen och den sjönk alltid...
Svar
4
· Visningar
975
Hästvård Jag bor i England och avlar varmblodshästar med våran egen hingst. I går morse fann vi ett av årets tre föl död och ett annat alvarligt...
Svar
8
· Visningar
1 792
Foder & Strö Ger man det varje dag till hästen, oavsett om den motioneras eller inte? Jag har för första gången på många år en häst som rids, dock...
Svar
9
· Visningar
1 090
Senast: pinky
·
Foder & Strö Jag har en 4-åring som rids och tränas regelbundet och för tränare. Jag upplever att hon är väldigt trög i ridningen, ibland ifrån start...
Svar
12
· Visningar
1 193
Senast: Zkold
·
Foder & Strö Jag köper två sorters hö from iår. Det ena-småbalshöet ger jag endast nattetid och uppgår till ca 5 kg på ena hästen och max 4 till den...
Svar
3
· Visningar
653
Senast: Magnum
·
Hästvård Vi opererade vår tre-åring i måndags för ostechondros i båda bakhaserna. I går var första gången som vi skulle lägga om bandaget hemma...
Svar
7
· Visningar
3 255
Senast: Fislisa
·
Foder & Strö Har någon annan upplevt detta, började ge min halvblodsvalack mash för han äter lite dåligt vinterhalvåret. Efter att ha gett honom tre...
Svar
0
· Visningar
733
Senast: steven
·
Foder & Strö Har kommit över en massa julknäckebröd med kryddpeppar och nejlika som jag tänkte ta med till stallet. Men jag funderar på om kryddorna...
Svar
1
· Visningar
687
Senast: aramis
·
Foder & Strö Får inte ihop foderstaten i år. Har en maxad shettis som jobbar lätt pga. av kronisk skada. Han brukar äta 5 kilo hö om dagen annars men...
Svar
6
· Visningar
751
Senast: ameo
·
Foder & Strö Ser att gräset har varit fruset i natt. Vi har forfarande mycket bete i hagarna. Vad gör ni efter frost, fodrar ni med hö, eller låter...
Svar
4
· Visningar
986
Senast: AliceZeta
·
Hästvård Jag har för mig att vår veterinär vid något tillfälle sagt att det är onödigt att kolla masken under vintern då de är inaktiva, men iom...
Svar
4
· Visningar
849
Senast: Madick
·
Hästvård Min ponny kastrerades den 9 september. Han är tre år gammal. Jag får hem honom på onsdag (24:e). Behöver jag tänka på nått speciellt...
Svar
1
· Visningar
606
Senast: Fiorano
·
Hästvård Det är så att jag rider på en ridskola där de bara några hundra meter ifrån ridskola byggs en stor väg. Senast jag var där så yrde det i...
Svar
2
· Visningar
733
Senast: Arwen
·
Hästvård Tja! Min häst är sjukt skitig, han rullar sig i "jorden" varje dag vilket gör att han inte blir så fin precis. Hela förra veckan var jag...
Svar
19
· Visningar
2 035
Senast: Karre
·
Hästvård Finns det? Min häst är väldigt skavkänslig, det vet jag ju. Men vi har klarat oss fram tills idag ut minsta märke. Men nu har han...
Svar
11
· Visningar
5 552
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka