Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag såg också det tipset. Ska kolla om jag har bikarbonat hemma och kolla om hästen har nåt ägg idag, igår glömde jag kolla . Men jag borde ju ha sett när jag kratsade hovarna.
Tyvärr är det allt för många som inte skrapar över huvud taget. Problemet ligger snarare där.
Väntar fortfarande på några exempel där hästar dött en plågsam död för att de inte blivit avmaskade.
Problem ligger "vart man ska bryta dess liv cykel".
Du kan skrapa allt du öka hästen kommer att få skiten i sig alla fall för dom lägga ägg runt munnen, och när hästar klia varandra.
Cykel måste brytes in i hästen.
Du prata så mycket om kundskap men du och en del andra vill inte ens läsa siterna ja lägga fram!! Ni vill bara plocka fram det som passa er! Såna kundskap hjälper inte hästen.
Jag har själv sett hur en mask angrepp häst se ut inuti efter slakten. Såna bilder har jag också lagt fram, men dom verka du och dom andra har struntet i.
Tänker du på bandmask?
Jo, jag läser på mycket men eftersom jag vet att det cirkulerar massor med kvasisanningar på nätet så försöker jag sålla.
Det fetate; Precis så kommer det att bli för många hästar när parasiterna är resistenta. Förhoppningsvis dröjer det länge än.
Och förresten, svarar på ett tidigare inlägg från dig. Hur vet du att jag inte avmaskar min häst?
Bandmask? just nu prata vi om stynflug.
Vet inte hur du få ihop resistens från mitt studia av slakt hästar?
Har inte ens hört om resistens stynfluglarv.
Har sakt det tidigar, folk vill såla bort det som inte passa in i deras förabild.
Folk som flagga RESISTENS bruka vara lite klen i sina avmasknings program.
Vet inte om det är non mening for din del men för dom andra:
www.youtube.com/watch?v=5q-pvhOvz6c
Här snackar vi förutfattade meningar.
Knappast torvärdig källa. Innehåller dessutom faktafel.
Jag har förmodligen varit otydlig. Jag vet ej om resistensproblemet gäller just styngflugelarven. Här hittade jag info hos SVA.
http://www.sva.se/sv/Diagnostik-och-produkter1/Aktuella-analyser/Hast1/Trackprov/Resistens-mot-avmasknigsmedel---laget-pa-overvakningsgardar/
Det är väl inget som säger att man ska avmaska vid ett provsvar på 200 EPG. Det beror helt och hållet på hästens historik, nyflyttat häst, betessanering osv.
Man förespråkar regelbunden träckprovskontroll för att få ett så sant resultat som möjligt. Tex. har hästen nollat vår och höst 4 år i rad och inga nya hästar kommit till stallet så kan man vara säker på att hästen inte har mask.