Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Jag vaccinerade pollen idag. Men jag glömde fråga hur många dagar man ska ta det lugnt innan man kan rida som vanligt? Hur många dagar...
Svar
7
· Visningar
744
Senast: Axelle
·
I
Foder & Strö Håller på att göra en foderstat till min lille häst nu.. Var inne på "freefarms" hemsida. Och där står det att man ska ge soja, jag har...
Svar
10
· Visningar
1 768
Senast: Jessica
·
M
Hästvård ponnyn har alltid haft de. Mjuka, små gallor på kotorna. Synd knappt men man kan känna att det är lite vättska. När man rider försvinner...
Svar
2
· Visningar
694
Senast: TantEster
·
M
Foder & Strö Vet inte m frågan hör hemma här men jag hoppas att det är någon som har någon aning.... Min pålle är förkyld och jag har fått...
Svar
6
· Visningar
868
Senast: Mumlan
·
K
Foder & Strö Någon som har koll på Krafft nuförtiden? Det var ju så mycket tjafs om det för ett par år sen.....Att det inte var bra och att hästarna...
Svar
3
· Visningar
955
Senast: pivoine
·
M
Foder & Strö Hur mkt hö får era hästar? Hur många ggr om dan? Får de hö i hagen nu?
2
Svar
28
· Visningar
1 354
Senast: Mynta2
·
A
Hästvård Min häst hade en lättare form av kolik igår kväll. Han ville först inte äta kvällsfodret och stod o skrapade o sparkade mot magen. Efter...
Svar
7
· Visningar
1 031
Senast: Raeman
·
S
Foder & Strö \"Lag\" på antal fodringar Finns det någon "lag" eller "rekommendation" någonstans som säger hur många fodringar om dagen en häst...
Svar
6
· Visningar
1 184
Senast: FTW
·
S
Foder & Strö Hej Vår shettis på 9 år är alldeles för het för barnen. Han är pigg och med på allt, inget fel i det. Däremot så orkar de ju inte få...
2
Svar
21
· Visningar
1 630
Senast: ameo
·
Hästvård Hur snabb smärtlindring ger butta? En av mina hästar har varit halt under veckan. Han har fått en påse butta om dagen mån-fre (ska...
Svar
3
· Visningar
713
Senast: armada
·
R
Hästvård Finns det nån sjukdom som heter kopp eller har jag blandat ihop det med mugg?? (inga dumma kommentarer tack!)
Svar
10
· Visningar
1 052
Senast: reccan
·
Foder & Strö Hästarna i stallet får sin mat såhär; Ca 6.30 frukost, grovfoder+krafftfoder Ca 12.00 lunch, grovfoder Ca 16.00 middag, grovfoder Ca...
Svar
5
· Visningar
727
Senast: Arracsbullen
·
G
Hästvård Är det = kissing spines?? Just ordet KS användes inte av vet. utan det som sa var att de var felvinklade, jag har fått höra detta i...
Svar
4
· Visningar
971
P
Hästvård Det står en stackars häst i mitt stall som har väldigt långa hovar. Upptäckte först igår hur extremt långa dom var. Ägaren tar vanligen...
Svar
5
· Visningar
1 014
Senast: ch791022
·
Hästvård Djävulsklo (eller klorot eller vad det exakta namnet än månde vara) verkar vara ett preparat som livligt förespråkas på detta forum...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 949
Senast: Peregrin
·
Foder & Strö Blir hösilage i oöppnade balar dåliga av värme? Vi har ett antal småbalar (35 kg) kvar som vi tänkt ha framåt våren. De står på loftet...
Svar
3
· Visningar
1 040
Senast: gejsa
·
S
Hästvård Har en häst som i slutet på januari hostade lite i några dagar, pratade då med veterinären som rekommenderade mig att låta henne vila i...
Svar
9
· Visningar
7 661
Senast: Sandro
·
I
Hästvård Har en halvblodsvalack som i år är 4 år ca 170 cm i mankhöjd, grövre typen. Tyvärr har jag ej hunnit rida in honom pga att jag blev...
Svar
6
· Visningar
1 970
Senast: Indian
·
Z
Hästvård Min favvohäst på ridskolan har jättestora gallor på bakbenen.. de är inte svullna eller varma. Vad kan jag göra för att han ska bli av...
Svar
6
· Visningar
970
·
S
Hästvård Kan ni berätta om Botulism symptom. Hur fort kan dessa uppkomma och hur uppkommer dom? Samt andra erfarenheter och dylikt. Kan dom...
Svar
3
· Visningar
2 709
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka