Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Foder & Strö Jag funderar att gå från hö till hösilage. Vilket är bäst när man skall fodra shettisar? Är de mer känsliga än andra hästar? :confused:
Svar
8
· Visningar
992
Senast: Dragonfruit_
·
M
Hästvård det började med att han hostade på hoppträningen i lördags. vi avbröt och gick hem. nästa dag var vi mad för att se om han kanske bara...
Svar
6
· Visningar
1 113
Senast: mustbeforever
·
Foder & Strö Provsvar, & ny foderstat! ( korsförlamningshästen) Fick idag provsvaret på min lilla dam. & visst var det korsförlamning...
Svar
8
· Visningar
1 013
Senast: Nina83
·
Hästvård dålig sadel --> hälta jag undrar om det kan vara sadlens fel att min häst haltade när vi red igår, hon visade inget när vi red i "fria"...
Svar
4
· Visningar
843
Senast: urkella
·
M
Hästvård idag när jag var i stallet upptäckte jag att ponnyn hade svullna lympfkörtlar(vet ej hur de stavas) och blev orolig. Ingen feber, inte...
Svar
5
· Visningar
1 986
Senast: miss_willow
·
Hästvård För ett tag sen läste jag på forumet om att plegicil skulle vara smärthöjande samtidigt som det är lugnande. Nu undrar jag om detta bara...
Svar
3
· Visningar
884
Senast: hjalle
·
P
Foder & Strö Vad ska man ge en häst för mineraler och vitaminer? Hästen jag är med ryttare till är sju år och jag skulle vilja veta vad ni skulle ge...
Svar
1
· Visningar
545
Senast: Jessica
·
Foder & Strö Jag undrar kort och gått vad det är för näring (ffa energi o protein, ej siffror) i fjolårsgräs? Finns det någon näring kvar över huvud...
Svar
3
· Visningar
957
Senast: alice
·
Foder & Strö Har en häst som är tunn över ryggen men fin i övrigt, 18 år och rids normalt dressyrarbete varvat med tömkörning och skogsturer. Tävlar...
2
Svar
30
· Visningar
5 577
Senast: FairLady
·
A
Foder & Strö Har försökt läsa lite här och var i gamla trådar om det här med leder, glucosamin, tillskott och vet inte allt. Är dessvärre inte så...
Svar
2
· Visningar
857
Senast: CLEO
·
G
Foder & Strö Hej min kompis halvblod på 4 år bara magrar å magrar ändå äter han typ. 13 kg hö betfor 1/2 kg betfor 1,5 liter korn o.5 liter havre...
Svar
4
· Visningar
729
Senast: mirage
·
D
Hästvård I dag när jag skulle gå ut och hämta dom små ponnyerna såg jag hur mkt skit det igentligen är i hagen, det hade regnat så snön är smält...
2
Svar
23
· Visningar
2 348
Senast: Nossan
·
S
Hästvård hejsan! Tänkte redogöra för min totto som opererades i torsdags förra veckan; Efter ett tidigare klinikbesök lokaliserades 2 lösa...
Svar
9
· Visningar
3 850
Senast: sax
·
Foder & Strö Hur räknar man med följande värden på riven betfor?: Smrp: 5.7% Ca: 0.9% P: 0.1% Mg: 0.1% Ja, hur räknar man med dem egentligen...
Svar
1
· Visningar
624
Senast: aiquen
·
M
Hästvård Vi har en 21 år gammal häst som har börjat glömma saker som han alltid har vetat förut. Som att det ligger kvällsmat färdigt i stallet...
Svar
7
· Visningar
2 132
Senast: Luff
·
Hästvård Jaha så sitter man där med ont imagen igen. Här kommer en resume. Förra onsdagen så lekte Novan och jag i ridhuset. Vi hade löptävling...
Svar
3
· Visningar
1 054
Senast: Shaggy
·
M
Hästvård :crazy:Är det någon som har någon häst med Tuppspatt inte "vanlig" spatt? Hur går det för er häst/ponny? tävlar ni? tränar ni? Vet ni...
Svar
9
· Visningar
1 199
Senast: kopparberg
·
B
Hästvård Över helgen var jag på kurs i ett annat stall än där jag normalt rider. I det stallet hade de några ponnier som hostade och i ett annat...
Svar
1
· Visningar
772
·
M
Hästvård Det tycker jag många gör. Där jag har mina hästar är det många som slarvar med hästen/hästarnas omvårdnad. Många som bara rider och sen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 882
·
C
Hästvård Upptäckte idag att pållen har fått ett par sådana på ryggen... Funderar nu på vilken av sadlarna den kommer ifrån... har ridit i en...
Svar
11
· Visningar
1 366
Senast: Chough
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp