Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Foder & Strö ..bättre sent än aldrig... Vill någon hjälpa mig med 3 st foderstater?? Analysen: TS 84% Smältbart protein 30 g/kg foder Energi 8.0 g/kg...
2
Svar
20
· Visningar
1 414
Senast: Jessica
·
Foder & Strö Finns det något sådant man kan ge till hästar? Min valack har en man som växer långsamt (har haft kort man sen i sommras) och jag skulle...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: Rikkan
·
Hästvård Eftersom jag inte har någon bra barfota hovslagare i närheten (vad jag vet) så frågar jag er. Jag har funderat på att dra av Novan...
2
Svar
21
· Visningar
3 645
Senast: lizzie
·
C
Foder & Strö Har funderat länge på detta nu... En kompis till mej gav det till sin häst i tro om att det är bra. Det kanske det är, jag vet inte...
Svar
8
· Visningar
1 171
Senast: Cronis
·
D
Hästvård Har suttit och ögnat igenom olika trådar men hittar inget som liknar den symptom som detta sto visar. :confused: Trettondagshelgen...
Svar
19
· Visningar
1 536
Senast: Colombia_Girl
·
Hästvård imorrn händer det, varulvständerna ska bort! Exakt hur går det till när dom tas bort? Jag är rikigt nervös nu! Vet i stora drag men jag...
Svar
12
· Visningar
1 142
Senast: eldione
·
Hästvård Patsy har musklat bakdelen konstigt, jag vet inte hur jag ska beskriva det men den är "delad", symmetriskt, med lite med muskler framför...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: lil-sis
·
Hästvård Vår gamle valack ser inte aå bra i mörker. Ibland får vi hämta honom i hagen med ficklampa och de senaste dagarna har han inte vågat gå...
Svar
4
· Visningar
2 067
Senast: mian1
·
J
Hästvård Hur ser eran hästs vardag ut? Vore intressant att jämföra utevistelse- o utfodringsrutiner =) mina pållar: 6:20 utfodring och utsläpp...
2
Svar
30
· Visningar
1 761
Senast: Mammadutt
·
M
Foder & Strö Nu vill jag ha bukefalisternas kunskaper, åsikter, tankar och tips igenn... Jag håller på med min hemsida om foder(har hållt på i ca 6...
Svar
9
· Visningar
992
Senast: alice
·
R
Hästvård Min häst var svullen i lymfkörtlarna ida.. Vad beror det på och vad gör man åt det??? Kan någon snäll bara förklara det...!! :smirk:
Svar
5
· Visningar
1 735
Senast: beauspirit
·
W
Foder & Strö Håller på med en liten undersökning om hurvida örtblandningar till häst verkligen fungerar. Finns det någon som har använt/använder...
Svar
8
· Visningar
1 454
Senast: Centaur
·
L
Foder & Strö Har räknat foderstat på min pålle nu. Värde på hö: ts 84% smb g/kg foder 28 MJ/kg foder 7,0 Ca g/kg foder 2,3 P g/kg foder 1,4 Mg...
Svar
17
· Visningar
944
Senast: Lindi
·
A
Hästvård Nu har madamen gått i en maskfri hage sedan i juni. Känns som att det börjar bli dags för avmaskning... Vilket medel bör jag använda och...
2
Svar
33
· Visningar
2 194
Senast: Magdalena
·
Hästvård Favina har haft mycket problem med sina hovar, framförallt höger fram, som krånglar nu igen (det har vait Helt ok i nästan 3 månader...
2
Svar
33
· Visningar
2 886
Senast: Stallkatten
·
N
Hästvård Vad tycker ni att en shettis på 95 cm, normalbyggd bör väga? Kan man lita på ett viktband? Kan man inte mäta på ngt annat vis?
Svar
4
· Visningar
902
Senast: RebeckaKihlberg
·
L
Hästvård Vetrinären har varit här idag och konstaterat 2 gradig hälta fram på pållen. Min undran, efter att ha läst en hel del inlägg, är...
Svar
11
· Visningar
1 999
Senast: lenlass
·
M
Foder & Strö Skulle någon här kunna hjälpa mig att se över min foderstat? Jag har precis insett att min pålle blir tokig av bara havre som kraft nu...
Svar
10
· Visningar
908
Senast: Mumlan
·
W
Hästvård Kan en häst äta med krubbitarrem? Tänker då på hö och gräs och "småätande" och inte kraftfoder.
Svar
8
· Visningar
1 527
Senast: Kratus
·
C
Hästvård Hej Skrev för ett litet tag sedan om min häst som hade problem med sadeln. Lite uppdatering. Pratade med min tränare som...
Svar
4
· Visningar
942
Senast: claraswe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp