Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Som sagt nu har hästen varit på sjukhuset i en hel vecka för diverse undersökningar och han ska få komma hem i morgon :bow:. Jag har ju...
2
Svar
36
· Visningar
2 479
Senast: strega
·
G
Foder & Strö Tycker hon får lite väl mycke kväll om man jämnför me de andra målen. Börjar med höet då.... Hon står på 10 kg.... Det är tre mål per...
Svar
13
· Visningar
1 970
Senast: GoddessOfLove
·
L
Hästvård Jag fick hem en häst i fredags morse 2.30. Han blev lastad kl 22.10 onsdag kväll. Han stod alltså ca 29 timmar på en lastbilstransport...
Svar
13
· Visningar
1 441
Senast: psychogrrl
·
H
Foder & Strö ... och foderkrita? Per mått! Tack för hjälp! :)
Svar
6
· Visningar
1 092
Senast: BJÖRKIS
·
M
Hästvård mn har det, tycker det verkar lite tidigt? pålsen bara rasar av...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 469
Senast: Ponyta
·
A
Hästvård Hej ! Har en Connemara valack på 19 år som har fått fång alla fyra benen. Börja de med en hälta på ena frambenet,( Enl vet. troligen...
Svar
4
· Visningar
1 426
Senast: annduv
·
Foder & Strö Är det någon som har gett det till sina hästar.. Är lite nyfiken då jag har köpt en säck att ge lite som "godisfoder" till min...
Svar
4
· Visningar
1 124
Senast: Inna
·
P
Hästvård Hej! Jag har precis skaffat häst och har det i ett stall med några andra. I detta stall går det en lite ponny som inte får vara...
Svar
5
· Visningar
1 106
Senast: X_tremless
·
Hästvård Har en fråga. Har i vinter haft min häst klippt för första gången. Nu undrar jag hur länge måste man ha hästen täckad ute? Vill ju inte...
Svar
2
· Visningar
756
Senast: mirjada
·
J
Foder & Strö Den senaste hösilagebalen var inte som de brukar vara. Väldigt mycket småkrafs, små strån och sånt. Dammigt och mycket som virvlar...
Svar
3
· Visningar
601
Senast: vippan
·
P
Hästvård Jag funderar på att börja stretcha mitt lilla (underdrift) :Dvarmblodssto och jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga.. Blir det...
Svar
3
· Visningar
772
Senast: Ahi
·
Hästvård Är det någon som vet var i Stockholm och Södermanland det går kvarka? Bra att veta så man kan undvika... :eek:
Svar
8
· Visningar
936
Hästvård Om jag har förstått saken rätt så är Kissing spines och överliggande tornutskott samma sak, och jag undrar om en sådan häst med...
Svar
8
· Visningar
2 208
Senast: Grazia
·
T
Hästvård Min 5-åriga häst står med frambenen ganska långt in under sig när han vilar/sover i hagen. Vad kan det bero på? Han visar ingen hälta...
Svar
1
· Visningar
674
Senast: lenizen
·
S
Hästvård Hur ofta verkar ni era barfota hästar? Alltså inte föl utan ridhästar.
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 766
Senast: truls
·
Hästvård Blivande foderhästen har på bogen en liten "klump" eller vad man ska säga, utanpå huden alltså... Detta är inget farligt, säger ägaren...
Svar
2
· Visningar
671
Senast: fiaskurken
·
K
Foder & Strö Okej, har precis i en tråd läst i ett inlägg att betfor förstör magen på hästen. Hmm? Om detta är sant eller ej vet jag inte. Så...
Svar
17
· Visningar
971
Senast: Bubbla
·
Hästvård Att besikta en häst utan anmärkning tycks ju vara tämligen svårt. Skulle därför vilja höra lite åsikter om vad ni skulle tolerera vad...
2
Svar
26
· Visningar
3 083
Senast: fiaskurken
·
Hästvård Vad är hästens normala temp?
Svar
2
· Visningar
849
Senast: alfur
·
T
Foder & Strö jo jag undrar bara hur mkt solrosfrön ska en ponny ha /dag ? solrosolja är iaf 1/2 deciliter /dag för ponny. Ger henne ungefär en näve...
Svar
7
· Visningar
948
Senast: tiisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Hingstvalsfunderingar 2025