Har era pållar börjat fälla vinterpälsen?

Hehe... det kan man lungt påstå!!!

Nordisen började fälla redan för en månad sedan! Varmblodet har börjat fälla för nån vecka sedan. Det är aaaningens irrierande att vara ute och köra pållarna nu, man får mun och ögon fulla med hår... :p

Ponnyn fäller som en isbjörn. iofs så har hon mkt mer päls än araben. Han fäller bara lite. Men han har bar fjun på kroppen jämfört med henne anyway. Märktes på ridbyxorna när jag red barbacka idag iaf :D

jajamensan,syns inte så mycket när jag borstar
men det syns på min tröja.Fina hår som äter sig in i tröjan.skit svårt att få bort.Irriterad är hon också fast hon är 12år,Har aldrig visat något tidigare. :confused:

Liknande trådar

Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
962
Senast: Sirap
·
  • Omröstning Omröstning
Hundhälsa Sedan mellandagarna har jag märkt en markant skillnad i mängden hundhår på golven igen. Sommarpälsfällningen var absurd, jag fick...
Svar
19
· Visningar
3 188
Senast: Red_Chili
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 037
Senast: fio
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 534

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka