vart en jobbig vinter...

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare miss_willow
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 082
M

miss_willow

Har era hästar hållt sig friska under vintern? Jag tycker det är ovanligt mycke sjuka hästar, förskyllningar osv.
under de här tre månaderna har ponnyn hunnit haft en förskylning, en reaktion på vaccinet och alärgi mot något vi inte vet vad. Kanske inte låter direkt mycket men de har vart sjuklingsmånader häromkring iaf. Men nu värkar de gå mot ljusare tider igen!
En häst i mitt stall har hunnit vara med om att bli påkörd, spark i hagen, förskylning, virus på tre månader... och han har inte äns haft en förskyllning förut.
Men nu är och har alla hästar varit friska en månad från förkylning och sånt där som kan smitta :bow:

Jo dom har varit friska under denna vinter. Men nu har stall runtomkring ringorm och kvarka. :crazy: Så vi hoppas att vi klarar oss ifrån det..

mjodå, lite halvjobbigt har det varit:
-börajde med lindrig kolik
-skadan hon fick ijanuari, som fortfarande hänger kvar +halt på höger fram
-som utvecklades till lymfangit
-lite hosta
-nåt mer var det... *tänka*.. kommer inte på just nu, men nåt var det.

så liiiite besvärligt, ja.

Nellan har varit frisk som en nötkärna hela vintern, men vi har en häst i stallet som varit krasslig. En släng av nån lättare förkylning med hosta och ev. lite feber som gått i trakten. Men vi klarade oss! Har överlag alltid haft tur med mina ponnyer. Philippa var aldrig sjuk eller skadad under de tre åren jag hade henne. Jag och Nellan börjar också närma oss tre år tillsammans och hon har klarat sig liga bra hon också. :D Verkar som man är en turknutte på den fronten! :rofl:

Liknande trådar

Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 885
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 984
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 624
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Jag har en sjuk häst som ska in till klinik om 5 dagar för undersökning i luftvägarna. Han blev väldigt plötsligt snorig och hostig...
Svar
2
· Visningar
956

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• SSHL loppisar
  • Hävstångs effekt?
  • Bucket list i skritt??
Tillbaka