Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Senor undersöks väl med ultraljud? Då undrar jag om det är väldigt dyrt (röntgen är väl pris/bild +lugnande förstås?) och om det brukar...
Svar
2
· Visningar
917
Senast: LinnéaL
·
K
Foder & Strö Hur lång hållbarhet har hösilage egentligen? Tycker man hör olika bud hela tiden. Både öppnad och oöppnad bal. Är ny på detta med... 2
Svar
22
· Visningar
13 466
Senast: Amateur
·
K
Foder & Strö Var finns det skrivet någonstans om förhållandet mellan Ca och P? På vilket sätt det är viktigt osv. Är det ngn som har ngn källa?
Svar
6
· Visningar
815
Senast: Malkavia
·
B
Hästvård Har efter lång tids letande hittat en tvååring som jag vill köpa. Men så visar det sig att jag i sista minuten får veta att den är...
Svar
11
· Visningar
1 202
Senast: Sirisiri
·
Hästvård Läser ofta om folk som skriver att deras hästar minsann haft sneda bäcken men efter att ha anlitat en kiropraktor, alternativare eller... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 080
Senast: C_L
·
T
Hästvård Dessa hovslagare....Jag antar att jag haft extrem otur med hovslagare men nu är vi inne på den tredje och det har varit den värsta jag...
Svar
4
· Visningar
764
Senast: AtletShipping
·
T
Hästvård Jag bara måste fråga! Min ponny som är nio år har aldrig haft problem med någonting. Nu har han börjat klia sig mer än normalt. Han har...
Svar
2
· Visningar
755
E
Hästvård Hej! Har nyss tagit hem min häst från betet, 2 dagar senare ser jag att hennes kotor är svullna, inte kraftigt, men jag som har hand om...
Svar
2
· Visningar
902
Senast: Etolie
·
L
Svar
10
· Visningar
3 436
Senast: kamomillo
·
C
Hästvård Har aldrig haft problem med hovslagare förut, men nu har min häst blivit halt och veterinären tror att det beror på felskoning :crazy...
Svar
7
· Visningar
1 394
Senast: ameo
·
M
Hästvård Hejsan! Jag undrar när vargtänder dyker upp. Kan både ston och hingstar få vargtänder? :confused:
Svar
2
· Visningar
778
Senast: anhe
·
Foder & Strö Ni som använder hösilage till era hästar skulle jag behöva lite svar från! Har aldrg anävnt Hösilage som foder tidigare och ska nu...
Svar
6
· Visningar
3 275
Senast: Millz
·
Hästvård Suck,,, Har fått spel snart. min häst har gallor i haserna och har alltid haft det ... ingenting som han lider av men för "skojj" skulle...
Svar
3
· Visningar
1 478
Senast: Gulig
·
Hästvård jag har länge undrat hur många av landets hästägare som skor själv, slår på tappskor och sådana saker. därför tänkte jag nu slå slag i... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 479
Senast: CosmicQueen
·
B
Hästvård Nu börjar det närma sig att ta ut/åka till en tandkunnig. Pålen är fem år och jag ska åka för första gången. Vad rekommenderas...
Svar
1
· Visningar
832
Senast: Borkan
·
M
Hästvård Mina hästar älskar att hångla med tallar, med den följden att de blir riktigt kletiga och kladdiga. Vad göra? Finns det några tips, har...
Svar
3
· Visningar
768
Senast: bengall
·
Foder & Strö Har köpt Hästägarens Örtabok och håller på och läser och kollar vad vi har för växter som man kan plocka själv. Nu undrar jag bara, om...
Svar
8
· Visningar
1 232
Senast: Centaur
·
P
Hästvård Har fått hem en ponny som har ett ben som har lika stor galla som en halv golfboll på både insida och utsida. Hade det när den kom för...
Svar
1
· Visningar
632
Senast: Cockney
·
Y
Foder & Strö I vårt stall finns en med allergiska problem. Han går med exemtäcke och smörjs med tjära på utsatta ställen. Vet någon vad man kan ge...
Svar
8
· Visningar
848
Senast: martha
·
S
Hästvård Nu behöver jag eran hjälp! Det är så att jag har ett russ som är i väldig god tävlingsform. När han skulle gå ut i hagen går så gick han...
Svar
2
· Visningar
745
Senast: Rikkan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈