Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Foder & Strö kostar d så mycke o \"framställa\" cortaflex att en dunk m knappt 4 liter kostar 3000 spänn...?
Svar
7
· Visningar
1 004
Senast: Rejält_felskapad
·
Hästvård Köpte min häst för ett år sedan. Äntligen hade jag tid, ekonomi och möjlighet att ha egen häst. Efter 2 månader fick hästen...
Svar
7
· Visningar
1 168
Senast: sissu
·
F
Hästvård mitt sto fick för ett tag sedan gallor lr vi rättare sagt upptäckte dom för ett tag sedan så jag vet ej hur länge dom har varit!?.. :/...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: favvo_tjejen
·
P
Hästvård Jag undrar lite över vilka olika orsaker det kan finnas till hälta. Visst, jag vet själv om hovböld och skador av olika slag, men vad...
Svar
3
· Visningar
1 268
Senast: Lazio
·
B
Hästvård Har en femåring som ligger ner onormalt mycket.... tycker jag. Någon som har förslag på vad det kan bero på. För övrigt mår han bra...
Svar
5
· Visningar
850
Senast: bizznizz
·
Foder & Strö Hur fungerar det? både posetivt och negativt. Jag skall börja med det til vintern. Vill ha lite åsikter om vad ni tycker om det.
Svar
15
· Visningar
979
Y
Hästvård Halt, igen! På betet! :( Första gången rörde det sig om ett ormbett på ett bakben. Men det är borta nu! :) Idag, dagen innan jag ska...
Svar
6
· Visningar
623
Senast: moonlightgarden
·
G
Hästvård Mitt sto har tydligen lutande vulva och är därför delvis ihopsydd i slidöppningen. Har hört att man "bara klipper upp det" om man vill...
Svar
7
· Visningar
1 575
Senast: Sass
·
K
Foder & Strö Hejsan, jag har idag fått en minishettis till skänks. Lilla tjejen har dock fått alldeles för lite mat så min fråga är till er hur jag...
Svar
3
· Visningar
610
Senast: alpha
·
S
Hästvård För ganska exakt 1 månad sedan fick min häst en hovböld. Han trampade på en söm som åkte in några millimeter i hoven. Hovslagaren tömde...
Svar
2
· Visningar
763
Senast: Tiore
·
Hästvård Mitt treåriga sto vill inte bli riktigt bra. Jag köpte henne tidig vår, då gick hon igenom veterinärbesiktning utan problem - dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 978
Senast: Rikkan
·
S
Hästvård Har nu observerat styngfluga i stallet och en av hästarnas ben är fulla med ägg. Är det inte så då att jag ska avmaska mot... 2
Svar
23
· Visningar
1 635
Senast: snofflan
·
Foder & Strö Många av er har säkert läst nin tråd om Trubbes äckel skitar i boxen, och till er som inte har det så rekomenderar jag er å det...
Svar
7
· Visningar
813
Senast: Huntress
·
L
Hästvård Måste hästen blivit utdömd av en vetrinär för att triangelmärkas ?
Svar
7
· Visningar
1 020
Senast: Tasja
·
A
Foder & Strö ger man per 100 kg häst? är det dubbelt så mkt som hö lr?
Svar
10
· Visningar
979
Senast: yven
·
Foder & Strö Har förlagt mina böcker nu när analysen kom. Ca vilket behov har en 2 årig fjordhingst? Han är normalfödd och i lagom hull.
Svar
13
· Visningar
804
Senast: TeamTanja
·
I
Foder & Strö Har arrenderat en åker av en bonde som sått till mig. I början av säsongen såg allt toppen ut, men nu har klövern tagit över handen. Det...
Svar
5
· Visningar
866
Senast: Imladris
·
A
Foder & Strö Har beställt emballage nu. Eftersom det är så varmt så öppnar vi hela balen och sprider ut i logan och vänder var dag, går det bra och...
Svar
3
· Visningar
731
Senast: Jessica
·
Foder & Strö Undrar om denna hömängd är lämplig i vinter för ett sto, nio år, som inte kommer ridas så väldigt hårt i vinter (inget ridhus). Behövs...
Svar
3
· Visningar
919
Senast: Krabban
·
Foder & Strö Nu har jag fått napp här från en bonde som säljer Hösilage med en TS halt på 50-60% (Analysen hade inte kommit hem ännu.) Men halten har...
Svar
11
· Visningar
1 059
Senast: Gammeln
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• För lika namn?
  • Kattbilder #10
  • Guldfasanerna