Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur illa är det och hur ofta behöver man bege sig till klinik för en rejäl behandling? Hovslagaren upptäckte hålväggar och till en...
Svar
11
· Visningar
1 244
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Min 3-åring som rids regelbundet 4-5 dagar i veckan, max 3 på banan och resten i skog och mark, knäpper i hasorna när han skrittar...
Svar
6
· Visningar
974
Senast: hubinette
·
Hästvård Måste få ett råd. Jag känner en tjej som skafat sig en fd. travare på foder.Hästen är runt 16-17 år, problemet med det hela är att hon...
Svar
15
· Visningar
1 249
Senast: Ahi
·
K
Hästvård Hej! Undrar som rubriken antyder, kan man använda Switch på digivande sto och kanske även föl :confused: Fia
Svar
3
· Visningar
755
Senast: CosmicQueen
·
M
Hästvård .. överhuvudtaget? vad tycker ni? ska ta hand om en barfoting (han har stått ett par månader, så om han inte klarar sig utan skor får...
Svar
10
· Visningar
2 531
Senast: HannaZ
·
Hästvård Jag undrar över om det finns något generellt mänster hur spatthästar kan se ut när de har en aktiv inflammation på gång? Alltså ser det...
Svar
8
· Visningar
2 293
Senast: Korven
·
Foder & Strö Jag undrar ifall ni som har 1-åringar på bete ger dom nåt extra nu med att näringsvärdet på gräset försämras, vad i så fall? Har en...
Svar
10
· Visningar
834
Senast: Krabban
·
Foder & Strö Har hand om en häst som haft fång två eller tre gånger tidigare. Eftersom hästen visar tecken på proteinbrist har jag börjat ge henne...
Svar
8
· Visningar
904
Senast: armada
·
Foder & Strö Visst är den rekommenderade kvoten mellan energi/protein 6? I så fall har jag fått det perfekta höt! 7.9 protein 48 energi Eftersom man...
Svar
11
· Visningar
888
Senast: Krabban
·
F
Foder & Strö Nu får vi snart hem årets hösilage. Tyvärr inte lika bra som förra året och aningen torrt (72 % ts) men det har hållt bra kvalitet. Jag...
Svar
7
· Visningar
743
Senast: Filou
·
K
Foder & Strö Hur mycket vatten resp. betfor ska man "blanda" ? Jättesnällt om jag får ett svar. :d
Svar
15
· Visningar
984
Senast: BeastieBabe
·
F
Hästvård Har fått tips från min veterinär att använda Front Line för att bekämpa pälsätare. Finns det någon som ahr provat detta och med vilket...
Svar
8
· Visningar
4 420
Senast: tratten
·
K
Foder & Strö Någon som kan hjälpa mej med hur jag skall gå tillväga för att få analys på mitt hösilage :confused: (t ex vart, hur, när?) Tacksam för...
Svar
2
· Visningar
661
Senast: Huntress
·
Foder & Strö Jag har just fått reda på de olika protein/energi kvoter jag kan få på det silage jag beställt. Alt. nr 1 ger en kvot på 6,28 Alt. nr 2... 2
Svar
20
· Visningar
1 478
Senast: Ewe89
·
Foder & Strö Jag misstänker att våra hästar i stallet kommer att utfodras med ensilgage i vinter. Jag har hört för ett par år sen att inte hästar kan...
Svar
10
· Visningar
896
·
Foder & Strö Jag ska hämta hem min gosse nästa vecka så jag måste förbereda lite inför hösten. Nu pratade jag med stallägaren, där han står nu, och...
Svar
12
· Visningar
934
·
K
Foder & Strö Hej! Jag kommer antagligen ta över ett 11-årigt new forest sto på 143cm i manken nu i höst. Grejen är att hon har haft återkommande...
Svar
12
· Visningar
1 200
·
Hästvård Vad kan detta vara? HÄsten håller ögonlocket stängt hela tiden, är väldigt svullet, rinner hela tiden, verkar inte så öm där.
Svar
7
· Visningar
1 767
Senast: pepperoni
·
Hästvård Mitt föl är 8 veckor nu och det är dax för avmaskning av han och stoet. Nu går dom på bete tillsammans med andra ston o föl vilka inte...
Svar
2
· Visningar
757
K
Hästvård Varför används benlindor (träningslindor)?.Förutom att de skyddar om den trampar på sig där. Att benen ska få ett stöd ifrån dem har man... 2
Svar
30
· Visningar
2 430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka