Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Vill höra mera fakta angående gallor. *Vilka är dom vanligaste orsakerna till gallor? *VAD är det eg som händer inuti benen när en...
Svar
4
· Visningar
1 041
Senast: nettanbabe
·
M
Hästvård nu i två veckor, men som tur är börjar det gå över. Har skrubbat stall från golv till tak, rengjort alla prylar med ett medel som heter...
Svar
19
· Visningar
1 582
Senast: ika77
·
Hästvård Vet ni nåt "recept" på flugsprej som fungerar? Har hört om nåt me rapsolja och vitlök? Nån som provat?
Svar
15
· Visningar
1 226
Senast: Inte_Ung
·
B
Foder & Strö Plötsligt har stoet o valacken gnagt av större delen av träet i boxarna, det ser inte klokt ut, träflisor där de gått fram!! Stallet är...
Svar
5
· Visningar
1 037
Senast: Ewe89
·
K
Foder & Strö hittade en flugspray idag som innehöll vitlök, det påstods ha en avskräckade effekt. gäller samma om man blandar vitlök i fodret?? o i...
Svar
12
· Visningar
1 098
Senast: Ewe89
·
Hästvård Min pålla är halt på båda fram (1 grad hf och 2 vf) Jag vet inte riktigt vad det beror på än, ska in till klinik nästa vecka och röntga...
Svar
13
· Visningar
1 374
Senast: veronican
·
E
Hästvård Någon här som gjort eget insektsmedel med eteriska oljor? Jag har tidigare gjort en egen blandning med olivolja, vitlök och tea tree...
Svar
5
· Visningar
3 779
Senast: Moniq
·
L
Hästvård Och som inte kan ha exem täcke hur gör ni :confused: Min pålla har fått exem , var i väg och köpte ett exemtäcke men idag två dagar...
Svar
1
· Visningar
650
Senast: Roheryn
·
A
Hästvård Har en 2-åring som går på bete och idag såg jag att hon när hon har stått med vänster bak utsträckt ett tag fastnar det i det läget och...
Svar
9
· Visningar
2 563
Senast: gardenia
·
J
Hästvård Mitt sto (med föl) har blivit sparkad på utsidan av kotan på vänster bak. Hon blev ordentligt svullen men, stödde på benet. Dagarna...
Svar
4
· Visningar
898
Senast: javill
·
J
Hästvård När klipper ni era hästar som ska ridas mycket under vintern? Hur mycket klipper ni, finns det bild på hur man ska klippa och vilken...
Svar
4
· Visningar
1 093
Senast: tratten
·
J
Hästvård Hejsan! Hmm.. Vet inte hur jag skall formulera mig. Blir tårögd bara jag tänker på det. Kanske bara inbillar mig... Men, det känns som...
Svar
6
· Visningar
905
Senast: Husmusen
·
Hästvård Tar det för manen att växa ut från stubb? Alltås typ 15 cm något sånt där??? :crazy:
Svar
2
· Visningar
770
Senast: Immer
·
A
Hästvård hej,har en åring,som börjat få rinniga svullna ögon,,har hört fler som har det,vad kan man göra och vad beror det på? Mvh
Svar
7
· Visningar
1 394
Senast: _malle__
·
C
Hästvård Har ni några erfarenheter om hästar som haft sprickor? Hur lång tid tog det för dem att läka? Blev hästen helt återställd efteråt? Vad...
Svar
3
· Visningar
1 047
Senast: Chippen88
·
E
Hästvård Jo jag har precis blivit hästägare för första gången. Ska man rengöra stoet vid spenarna, anal och urinöppning? Eller sköter det "sig...
Svar
7
· Visningar
1 380
Senast: Dainty
·
M
Hästvård mitt föl har varit lös i magen några dagar nu. i början var det bara som vatten, sen blev det som tjock vällig och efter det små korvar...
Svar
10
· Visningar
5 716
Senast: mizz_perfect
·
A
Foder & Strö vet 2 shettisar som båda har fång. Går i en hage med typ 1 cm gräs i, ca 3 timmar per dag resten av dagen står de inne. Ingen av dom...
Svar
4
· Visningar
695
Senast: malumbub
·
S
Foder & Strö LUSERN och HAVRE??????!!!!! Hej,., oftast ser man att antingen ger man sin häst korn och havre eller kraft och lusern i kombination...
Svar
3
· Visningar
1 861
Senast: hubinette
·
C
Hästvård Usch! :eek: :p Min medryttarhäst har fått en massa fluglarver i pälsen. :( Som tur är har han ganska kort päls och de samlas mest på...
Svar
1
· Visningar
826
Senast: AtletShipping
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• För lika namn?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31