Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård ...blev domen när veterinären undersökte min häst igår. (knä + kota hf, kota hb) Vet undrade om det hänt nåt, men inget som jag kan...
Svar
11
· Visningar
1 239
Senast: Skruttan
·
Hästvård MIn valack som är 8 år har fått en ink. Den är inte stor, max som en 5-krona men den har utvecklats fort. Från att ha sett ut som en...
Svar
7
· Visningar
1 238
Senast: Malkavia
·
S
Hästvård Hur mycket dricker en häst på ett dygn på ett ungefär? :confused:
Svar
3
· Visningar
626
Senast: Sacramento_Song
·
A
Foder & Strö Ska köpa hösilage i år av en otroligt seriös "bonde". De gör små rundbal på mellan 50-70 kg, ts på 48-60. De märker alla balar m... 2
Svar
37
· Visningar
2 783
Senast: Imladris
·
T
Hästvård En vän till mig håller nu på och "svälter" sin häst , hon får inte äta NÅGONTING, inte salt eller någoting, annat än äldre hö. Hon är...
Svar
16
· Visningar
1 390
Senast: Tomaten
·
S
Hästvård Såg imorse att pållan fått en fästing på sig, bakom armbågen satt den. Undrar nu om man ska hålla speciell utkik efter de små krypen på...
Svar
5
· Visningar
727
Senast: __Stilett__
·
K
Hästvård Hur är det- är det skillnad prismässigt om man anlitar distriktsveterinär eller en "vanlig" veterinär?Jag menar inte under jourtid eller... 2
Svar
39
· Visningar
2 045
Senast: Korven
·
T
Hästvård kom te stallet o min vbl kille va halt! tog in han i stallet han verkade pigg men rätt så regäljt halt men han gick på i vanlig fart.Väl...
Svar
3
· Visningar
856
Senast: Tomaten
·
K
Hästvård Min häst har hela sommaren haft problem med sin bläs att hon har kliat sönder den, den har även varit torr och sprickig. Vi har trott...
Svar
4
· Visningar
1 415
Senast: KajsaL
·
Hästvård Min pålla har fått elaka sår på ena bakhovens ballar. Det ser ungefär ut som om huden har luckrats upp och den är svullen och svampig...
Svar
13
· Visningar
1 520
Senast: Noteca
·
B
Hästvård Min foderhäst har gult tjockt snor. Vad är det för ngt? Vad kan det bero på? Och vad gör man åt det? snälla hjälp mig! :confused:
Svar
14
· Visningar
4 626
Senast: Krims
·
L
Hästvård Min häst har hostat två dagar i rad nu när jag har travat (brukar hon inte göra i vanliga fall) och idag var hon även lite lite snorig...
Svar
4
· Visningar
770
Senast: Buffalo_brud
·
Hästvård Kan erlichias ge \"bara\" ledinflammation? Kan ledinflammationer vara enda symtomet på erlichias? Kan det i så fall sätta sig ex...
Svar
5
· Visningar
915
Senast: HillsBon2
·
R
Foder & Strö Ett hö som slagits men inte vänts och sedan regnat på som nu är delvis blekt eller ett hö som det inte regnat på men som slogs ut en...
Svar
6
· Visningar
745
Senast: Ewe89
·
I
Hästvård Har precis fått veta att min häst har en korsbandsskada och att prognosen är väldigt dålig, har ngn nåt uppmuntrande att säga? Har någon...
Svar
1
· Visningar
1 763
·
T
Foder & Strö Nu har jag fått hem en travare som har fått massor med mat och då menar jag verkligen det!nu har hon lite mer begränsat bete och får...
Svar
5
· Visningar
767
·
P
Foder & Strö Detta eviga med foderstat. På söndag flyttar totton in från sommarbetet och kommer då få "vanlig mat" igen. Det är nytt stall och nytt...
Svar
3
· Visningar
699
·
Foder & Strö Kan någon berätta för mig punkt för punkt exakt hur jag ska göra för att få en analys på mitt hö? Med betalning och vad det kostar och så?
Svar
7
· Visningar
1 001
·
Foder & Strö Ni som fodrar med helfoder, vilka märke använder ni och varför? Och vilka tillskott använder ni och varför? 2 3
Svar
50
· Visningar
4 269
·
Foder & Strö Vilka mineraler använder ni? Funderar eventuellt på att byta men vet inte riktigt vilka sorter som finns förutom kraffts miner.
Svar
10
· Visningar
845
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka