Har använt både Dodson och Eggersmann och på de iaf hittat smrp men jag minns inte om det är från tillverkaren eller återförsäljaren i Sverige.

Snälla, kan du PM:a mig återförsäljarens nummer och/eller hemsida! Hur får du det hem till dig, med posten eller?

Loggan

Jag slutade med helfoder för jag ger ishavsalger som mineraltillskott. Med helfoder blir balansen felaktig. (förmycket mineraler/tillskott) Hästarna får istället ett bra grovfoder, algerna blandat med betfor, kalk och så Krafft müsli som inte innehåller några mineraler. Vitlök, både färsk o torkat, morötter, äpplen.

Beställer från Spillers återförsäljare i Trelleborg. Vi är några personer som sambeställer så att det blir rätt stora mängder per gång. Detta skickas per posten i stora "korgar", en korg rymmer ca 34 säckar. Vi försöker alltid att få en hel korg för att slippa betala fraktkostnaden.
Det har hänt att jag beställt enstaka säckar. Skickas som företagspaket då men det kostar ju en del i frakt.

PM:ar namn och telefonnummer till återförsäljaren :)

Hästarna får istället ett bra grovfoder, algerna blandat med betfor, kalk och så Krafft müsli som inte innehåller några mineraler.

Varför ge både alger och kalk :confused: Alger innehåller ju en massa Ca, varför extra tillskott då? Måste ju bli en otroligt knasig Ca/P kvot!

Tusen tack! :bow:

Vilka produkter använder du i deras sortiment, kan du rekomendera något särskillt?

Loggan :banana:

Har både gett D&H, Spillers och Havnes. Havens gillade jag skarpt men var svårt att få tag på för mig.

Nu går hästarna på Salsa Hot mix, Bas mix och havrefritt müslifoder från Lantmannaföreningen i Ljungbyhed :D

Han som sammanställt fodret har fött upp mitt ena fullblod. Detta fungerar utmärkt och är gjort i Sverige!

Haha, har du oxå blivit lurad av "vitaminmannen"? :smirk:

Ger oxå Havens, men den blå säcken (för psykopatiska hästar som inte ska äta havre :D).

Ger även Gain Coarse Oatbalancer som proteintillskott.

Havens tycker jag har funkat kanon, det är i protein ungefär som nya Groov men man slipper pelletteringen och det höga havreinnehållet.

Gain har jag gett i några år nu, och det har funkat bra på alla mina hästar...

Travhästarna äter Groov + Sport har jag för mig den ena extra Biotin och den andra Bioglucosamin...

Anledning att jag ger fullfoder är för att dessa foder har ingått i stallhyran.
Nu när jag flyttar blir det samma + möjligen lucern om höet blir dåligt och kanske foderjäst.

Mvh Johanna

Hestekraften kommer ifrån Danmark.
Jag köper den ifrån en återförsäljare utan Uppsala.
Det står innehållsförteckning på säcken, kan titta på den nästa gång jag är i stallet.
Hestekraften funkar bra för mig och min häst. Eftersom han ej tål pellets, så tål han Hestekraften bra. Är som Müsli.Den är god :love:, hyfstat dryg och rätt så bra i pris.
Jag betalar 183 kr för 30 kg säck. Den räcker läänge eftersom min häst bara får 2-3 dl om dagen (ca 0,15 kg!). :o
Nu är ju han sjukpensionär och inte behöver så mkt kraftfoder längre som när han var i träning. :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
528
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 922
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag har aldrig riktigt trott på olika tillskott för en bättre prestation, utan har mer varit en sådan som förespråkat ett bra grovfoder...
Svar
8
· Visningar
472
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
431
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama