Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Hur lite foder kan en häst få innan det blir djurplågeri? T ex hur lite hö kan man som minst ge en häst som går på lite bete dagtid?
Svar
19
· Visningar
1 120
Senast: Pepson2
·
F
Hästvård Har nu under två års tid gett mina hästar biotin dagligen och de har nu super bra hovar så jag ville bara dela med mig av detta tips för...
Svar
11
· Visningar
1 294
Senast: mandalaki
·
P
Foder & Strö Jag skulle vilja ha förslag på mat till ett dräktigt sto som jag kan fodra med under vintern. Saken är det att stot är väldigt kräsen...
Svar
9
· Visningar
863
Senast: Francess
·
S
Foder & Strö Jag har aldrig behövt tillskottsfodra min häst på bete förut, men i år behövs det nog, av flera orsaker. Men, vad ger man? Hon behöver...
Svar
8
· Visningar
774
Senast: Lola_97
·
Foder & Strö Hej Hoppas att någon här kan hjälpa mig lite. Har ett varmblod (travare) som är lite svårfödd, tidigare har han gått på krafft groov...
Svar
11
· Visningar
1 042
Senast: Shadowfaxe
·
X
Hästvård Jag soker nu information ang. nagon som ar duktig pa mag och tarm akommor hos hast. Jag har tidigare skrivit ett inlagg ang.Om Erlichia... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 415
Senast: xerox
·
I
Foder & Strö Erfarenheter av att ge dräktiga ston ensilage?
Svar
2
· Visningar
558
Senast: alpha
·
Hästvård ska flytta till nytt stall där enda alternativet är torvbädd Alt torvbädd uppblandat med spån. vad är era synpunkter på torv som... 2
Svar
20
· Visningar
5 843
Senast: kopparberg
·
Hästvård Hur mycket kostar ett träckprov? Var skickar man in det? Ska det läggas i nåt speciellt? Hur mycket?
Svar
12
· Visningar
1 016
Senast: Magdalena
·
M
Hästvård Hur ofta bör man avmaska? Måste man det eller klarar sig hästen utan?
Svar
6
· Visningar
851
Senast: AtletShipping
·
Hästvård Hej Tänkte höra om det är många som har erfarenhet av hovledsinflammationer på sina hästar? Varför drabbas de av detta, det enda min vet...
Svar
3
· Visningar
1 006
Senast: Miran
·
J
Hästvård Ena pållen är kladdig i öronen. Vad kan det bero på? Han verkar inte ha ont av det och hittills har jag inte gjort något åt det. Kan det...
Svar
7
· Visningar
1 710
Senast: javill
·
Foder & Strö man kan ju ge hästar maskrosrötter både färska och torkade. men hur gör man för att torka rötterna??? för att torka blad är det ju bara...
Svar
3
· Visningar
610
Senast: goamarie
·
C
Foder & Strö Nån som vet va en såm burk kostar på EKO-hallen???
Svar
2
· Visningar
694
Senast: Huntress
·
Z
Hästvård hur har ni gjort när ni avmaskar era hundar? Har inte tänkt på det tidigare, men av någon anledning kom jag att tänka på det idag. När...
Svar
10
· Visningar
926
Senast: Evergreen
·
A
Foder & Strö Nu på fredag får jag hem min nya häst! Han är ett halvblod, 160 i mkh, runt 500 kg, 15 å, kommer förmodligen direkt från betet och har...
Svar
8
· Visningar
757
Senast: hästmyran
·
F
Hästvård Har köpt ett skitbra skimmelshampo på Granngården i genomskinlig flaska och ljusblått innehåll "Dream coat". Finns för andra färger...
Svar
7
· Visningar
1 062
Senast: nanni
·
Foder & Strö Jag har aldrig skickat mitt foder på analys, men funderar på det nu. Men om jag ska analysera höet, måste jag även analysera havren, för...
Svar
6
· Visningar
773
Senast: Corina
·
Hästvård Jag har problem med en häst som har väldigt mycket gallor. Hästen i fråga är ett fyraårigt nordsvenskt sto, tidigre tränad för trav...
Svar
1
· Visningar
680
Senast: nettanbabe
·
M
Hästvård Min häst blev plötligt halt igår eftermiddag på höger fram. det är ganska rejält och syns även mycket i skritten. Det konstiga är att...
Svar
5
· Visningar
811
Senast: Myran88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka