Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård fick veta idag att hästen jag ev. ska köpa har överben och jag vet inte vad det innebär. Någon som kan svara mig snabbt hur det påverkar...
Svar
2
· Visningar
781
Senast: phoenix
·
Foder & Strö Funderar på det här med foder till fölien i höst. Eftersom årets skörd av hösilage blev sen förväntar jag mig rätt låga proteinmängder...
Svar
9
· Visningar
1 106
Senast: CosmicQueen
·
P
Hästvård bästa \"alternativ-skon\" Någon som vet vilka olika skor det finns för barfotahästar... alltså jag menar sådana som ser ut som...
Svar
5
· Visningar
991
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö ...då man ska köpa hö? Självklart att det ser fint ut och luktar gott. Något mer? Kan man se direkt om ett hö är bra eller dåligt? (Nu...
Svar
4
· Visningar
735
Senast: CosmicQueen
·
Hästvård Såg att lille Nisse sprang snett i hagen, och sen när jag skulle klappa honom så hittade jag en stor ful knöl fram på bringan. Knölen är...
Svar
3
· Visningar
1 127
Senast: svea
·
U
Hästvård Nu glömde jag fråga kiropraktorn - men jag har för mig att det är någon dags vila och sedan lugnt arbete som gäller efter en behandling...
Svar
2
· Visningar
1 443
Senast: Vala
·
Hästvård Vad finns det för olika orsaker bakom detta? Vad är det första man ska göra om man upptäcker att en häst blöder näsblod?
Svar
5
· Visningar
927
Senast: Etolie
·
S
Hästvård Hoppas jag kan lägga tråden här.. :) Jag letar efter dokument om bestämmelser för hur stora boxar och lösdrift ska vara, men jag...
Svar
6
· Visningar
1 412
Senast: ankans
·
M
Foder & Strö När man öppnar en hösilage bal för användning, tar man av all plast?? Jag har 50 kg balar som bör räcka 3 dar åt gången. Ska jag ta bort...
Svar
3
· Visningar
786
Senast: Moncan
·
Hästvård Vad vet ni om becystor? Hur uppstår de? Behandling? Prognos? Vad annat kan en skugga på röntgen vara?
Svar
1
· Visningar
779
Senast: majola
·
Hästvård Jag har förut hört att många inom travet blistrar sina hästar, och att det typ inte är tillåtet. Men jag har egentligen aldrig vetat... 2
Svar
21
· Visningar
7 403
Senast: ghost
·
S
Hästvård ...så här års? I denna tid på året (rötmånad och allt) är ju som bekant alla sår rätt svårläkta. Det såret min gammelpålle har i...
Svar
5
· Visningar
1 190
Senast: oidipus
·
Hästvård Nä, han är ju en valack så det kan det inte vara men vad är det jag hittat i boxen???? När jag mockade idag hittade jag tvä högar med... 2 3
Svar
58
· Visningar
5 194
Senast: Puffis
·
L
Hästvård Min lilla rolle är lättirriterad på små kryp mm och kliar sig tyvärr så kliar han sönder svansen vad kan man göra för att lindra. Har...
Svar
2
· Visningar
657
Senast: Lindis
·
Y
Hästvård min pålle har en en dålig hov,fram. förra våren fick han en hovbensfraktur ,som är läkt ,men det är dålig tillväxt på den hoven. ger nu...
Svar
1
· Visningar
793
Senast: Planeta
·
D
Hästvård Hur fungerar liniment? När använder man det, efter ridning/arbete? /Daffne
Svar
3
· Visningar
800
Senast: Evergreen
·
A
Hästvård Någon som varit med om detta? Misstänker nämligen att min fått det..:( Vad jag lärt mig tar man bort krafftfodret, men gäller det stoet...
Svar
3
· Visningar
1 654
Senast: acrazyone
·
Hästvård Tycker ni att det är jätteviktigt att besikta en häst och gå igenom alla tänkbara scenarier när ni ska köpa häst?? Jag har aldrig... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 099
Senast: martha
·
N
Foder & Strö Hej hej hoppas nån kan komma med några bra tips på mina frågor Jag undrar hur ni gör med kvällsfodringen, ger ni kraftfodret till...
Svar
14
· Visningar
1 056
Senast: moonlightgarden
·
Foder & Strö Hur lite mat kan man egentligen ge en häst? Min häst är rejält överviktig:o Så har han varit en bra tag, iaf sen i vintras men då... 2 3
Svar
57
· Visningar
3 228
Senast: alpha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka