Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård min kompis sto dog i förlossnings fång,jag har ett sto med ett äldres föl,hon har fortfarande mycket mjölk,så idag tar min kompis hit... 2
Svar
25
· Visningar
1 557
Senast: knyttet
·
Foder & Strö Hur är soja som fodermedel till häst? Under hela förra året gav jag min pålle soja (eftersom mitt hö hade så låga proteinvärden :mad:)...
Svar
12
· Visningar
3 396
Senast: lizzie
·
C
Foder & Strö Hur mycket salt ger ni era hästar nu på sommaren? Jag lägger en matsked salt (vanligt salt utan jod) i min hästs betfor, men det kanske...
Svar
18
· Visningar
1 228
Senast: Ciazon
·
Hästvård Jag har ju ett franskt travarsto som har eksem, det börjar i mitten/slutet av april och börjar ge med sig nu i slutet juli och lanar av... 5 6 7
Svar
136
· Visningar
7 555
Senast: Sveipur
·
S
Hästvård Liten fundering bara, hur är det med influensa vaccinets period mellan andra och tredje sprutan :confused: Det är fem månader men är...
Svar
3
· Visningar
620
Senast: LenaH
·
B
Hästvård finns det något sådant? dvs man har på helosan på ALLA sår, kala fläckar och sådant som finns på hela hästen.. helosanet används ca 5...
Svar
7
· Visningar
904
Senast: BeastieBabe
·
T
Hästvård Min islänning, ett fyraårigt sto som jag haft sen maj har fått besvär med benen. Hon har vait stel på morgonen men bara några steg sen...
Svar
5
· Visningar
1 056
Senast: javill
·
Foder & Strö Min äldre gentleman rids/motioneras/tränas oftast 6 ggr i veckan och står på 1.5 kg korn , och 1 kg müsli (oat balance heter det) samt...
Svar
4
· Visningar
808
Senast: MrsScabtree
·
J
Foder & Strö När jag har sökt på linfrö här så ser jag att de flesta ger linfrö mest för magens eller pälsens skull och inte för att det är protein...
Svar
14
· Visningar
958
Senast: sissu
·
Q
Hästvård Vad innebär det då en häst har höga muskelvärden? :confused:
Svar
10
· Visningar
1 760
Senast: alpha
·
C
Hästvård Idag när jag kom till stallet fullständigt stank min box av ammoniak. Vad kan det bero på????? Jag använder ordentligt med spå, mockar...
Svar
8
· Visningar
907
Senast: alpha
·
S
Foder & Strö Jag har inte någon analys på vårt hösilage i stallet, men var ska jag skicka det? Har för mej att man ska ta småtussar från hela balen...
Svar
3
· Visningar
695
Senast: moonlightgarden
·
Hästvård Har drabbats av en tillfällig black out... bredvid min hästs betshage är en hage med tre gallopörer i, och dessa har vårtor på mulen, på...
Svar
6
· Visningar
861
Senast: nipa
·
Hästvård Bakgrunden är denna: spiktramp, vet verkar ur, sätter gipspropp/bandage. Dagen efter är hästen svullen runt kotan, detta blir värre...
Svar
6
· Visningar
1 438
Senast: Asa_S
·
Y
Hästvård Jag är ingen islands människa, tänkte bara att det är väl här jag kan hitta er. Jag hyr ut stallplats till en islänning bla Han är en...
Svar
11
· Visningar
1 549
Senast: Welsh
·
S
Hästvård AARGH! Nu har jag missat pållens vaccinering med mer än en vecka!!!! Jag blir GAALEN! Jag som inte ens blivit färdig med...
Svar
4
· Visningar
869
Senast: Welsh
·
Foder & Strö Sitter här och försöker räkna ut en foderstat och blir lite fundersam. Jag vet att när man tittar på mineralerna skall kvoten mellan...
Svar
3
· Visningar
806
Senast: Albatross
·
P
Hästvård Hur ofta och när skall första verkning av föl ske, enligt vad ni lärt er?
Svar
6
· Visningar
1 134
M
Hästvård När min häst står stilla så avlastar han ett ben betydligt mer än det andra (bak) och har gjort så i minst ett år. Jag märker ingen...
Svar
6
· Visningar
3 256
Senast: Boj
·
Hästvård Varför har man dem? Sitter de bättre än skor med endast en kappa? Vet att de är bra för hästar som har problem med "överrullningen"...
Svar
16
· Visningar
1 795
Senast: Vimsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Guldfasanerna
  • Tävla/träna trots höglöpande tik hemma?

Hästrelaterat

• Hull..?
  • Ridskoleryttare
  • Vilka raser passar in?
Tillbaka