Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

W
Foder & Strö Har ett bekymmer med halmen. Jag har fått tag på en stor inplastad halmbal till hästen som jag har tänkt att ge henne nu under den...
Svar
12
· Visningar
1 280
Senast: goamarie
·
Foder & Strö Vilken använder ni och varför just denna? //Alice
Svar
19
· Visningar
1 224
Senast: pimy
·
N
Foder & Strö Undrar vad man ska tänka på vid utfodring av en gammal häst.Hon är nitton år,och ståg bara och bettade hittils,fick litte hö ibland.jag...
Svar
13
· Visningar
1 373
Senast: pimy
·
Foder & Strö Pålle har fri tillgång till friskt o fint vatten varenda timme av dygnet men när man nyper i huden på halsen så går det inte tillbaka...
Svar
18
· Visningar
1 292
Senast: aida
·
S
Foder & Strö Hej ! är det bra för hästarna att äta majs olja tillsammans emd maten ? :confused:
Svar
6
· Visningar
867
Senast: Magdalena
·
M
Hästvård Hejsan. Min häst har fått svarta "pluttar" på halsen, bogen och under käken. Jag skrapade bort det med ryktsten men det blev inget hår...
Svar
4
· Visningar
1 008
Senast: ghost
·
Hästvård Lilltösen har frambenet fullt av rasp/mugg och är oerhört besvärad av flugor som sätter sig i såren. hon står o stampar konstant...
Svar
13
· Visningar
1 504
Senast: Lillsillen
·
Hästvård Eller? Visst gör inte en bra hovlsagare tåavklippningar? Jag var inte i stallet när han skodde min fram men när jag kom sen så hade han... 6 7 8
Svar
156
· Visningar
12 282
Senast: emindy
·
M
Foder & Strö Är det nån som har det? Kollade på hemsidan och tyckte inte den var särskilt förtroendeingivande. En konstig grej är att dom inte vill...
Svar
19
· Visningar
2 175
Senast: Lobelia
·
B
Hästvård Hur tåliga är egentligen våra hästar mot värmen? Jag vågar inte rida på dagarna längre då termometern visar över 50 grader i solen...
Svar
15
· Visningar
4 266
Senast: Asfolath
·
S
Foder & Strö hur är erat hö efter den regniga sommaren och den fina hösten?
Svar
11
· Visningar
830
Senast: Splittan
·
Hästvård Vad har ni för erfarenheter och kunskaper om detta?? Vad är det för prognos för en häst med pålagringar (i hasen)? I vissa fall så kan...
Svar
6
· Visningar
3 207
Senast: chilling
·
Foder & Strö Min häst ska detta året få ensilage(har fått hö innan). Måste hon vaccineras mot botulism?
Svar
2
· Visningar
1 142
Senast: strumpan
·
Foder & Strö Ny fråga... Vi har nu fått möjlighet att få tag i billigt och bra hösilage från en granne. Kruxet är att det är i balar om ca 550 kg...
Svar
9
· Visningar
3 197
Senast: Splittan
·
Hästvård Idag när min häst kom in från hagen hade hon lyckats smälla till sig själv på insidan av ena frambenet. Ganska högt upp mot knät. Det...
Svar
6
· Visningar
1 163
Senast: caballus
·
Hästvård Imorgon vid 16 tiden ska min häst få sin första vaccinations spruta mot boutilism. Kan man rida efter det sent på kvällen eller ska dom...
Svar
3
· Visningar
1 004
K
Hästvård Om en häst haft borrelia, men blivit frisk, kan symtomen då komma tillbaka senare? I så fall vad? Hälta, stelhet? Nån som vet?
Svar
1
· Visningar
1 032
Senast: martha
·
S
Foder & Strö Har som så många andra inget eget stall till min häst utan jag hyr in mig. Det gör att man inte alltid kan eller får som man vill *suck*...
Svar
5
· Visningar
781
Senast: trassel
·
S
Hästvård Var i helskotta finns det att få tag på? Har iofs inte kollat så många ställen (odal) ;) Men istället för att åka land och rike kring så...
Svar
5
· Visningar
1 210
Senast: goamarie
·
S
Hästvård Min häst opererades för 1,5 år sedan för en liten fraktur i ena framkotan. Allt avlöpte fint och efter konvalecens och igångsättning...
Svar
1
· Visningar
878
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka