Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö Hej! Jag har börjat ge min shettis linfröolja för att se om det kan hjälpa till att lindra hans eksem inför nästa sommar. Jag började...
Svar
6
· Visningar
1 095
Senast: Lotten__
·
Foder & Strö E-t får idag 0,5 kg havre och är både helt bra i magen och väldigt fin i hullet. Hon får fortfarande HippoAlfa. Nu till frågan vad...
Svar
3
· Visningar
700
Senast: ragge
·
Foder & Strö Vad tror ni om en sådan här foderhäck till hagen? Tycker själv att de ser rätt trevliga ut, men vad tror ni beträffande...
2
Svar
22
· Visningar
3 626
Senast: Gazzan
·
Foder & Strö Undrar om någon har ett bra tips vad jag kan ge min pålle för foder... Idag ger jag en havrefri musli 0,5kg per dag, vilket fungerar...
2
Svar
20
· Visningar
1 794
Senast: milly
·
Hästvård Vi ska köpa en ny häst. Den är avmaskad för ca 1 månad sen med Fyrantel. Täcker det verkligen mot styngflugan? Har för mig att jag läste...
Svar
11
· Visningar
1 084
F
Hästvård Vilket bett anser ni är det bästa att rida på? Vilket är snällast för hästens mun? 3 delat, 2 delat eller rakt kanske??
Svar
12
· Visningar
1 107
Senast: Naggur
·
L
Foder & Strö Vi har en ponny i stallet som vi har haft en del funderingar kring, kanske någon av er därute har någon ide´? Ponnyn är av d-ponny...
Svar
3
· Visningar
741
Senast: mahlmt
·
B
Foder & Strö Jag funderar på om hästar behöver fylla på deras muskler med energi efter träning precis som vi människor? :confused: Vi människor...
Svar
10
· Visningar
1 303
Senast: Kivina
·
Foder & Strö Jag håller på att gör en foderstat till mitt 6 månaders föl som snart ska skiljas från stoet. Men hur jag än vänder och vrider på...
Svar
12
· Visningar
1 990
Senast: gylle
·
Foder & Strö Hur mkt MJ resp. Smrp får de? Min får: MJ; 74 Smrp; 464 KVOT; 6,3 Hon är en stor D-ponny, ganska så lättfödd, 9 år. Rids ca 5-6...
Svar
3
· Visningar
765
Senast: Amk
·
P
Hästvård Jag bor i södra Frankrike och här är man ytterst noga med att olja eller smörja in hovarna INNAN man duschar hästens ben. Allt som har...
Svar
9
· Visningar
960
Senast: Stopek
·
S
Hästvård Jaa jag undrar om det finns några hovslagare eller några kunniga människor på detta område som kan ge olika knep på hur man kan göra för...
Svar
7
· Visningar
3 414
Senast: SilverTail
·
Hästvård Har som säkert många läst hållt på med en segdragen hovböldshistoria på min hingst. Om vi tar det från början så hade vi först en dag en...
Svar
9
· Visningar
1 854
Senast: flashlight
·
Foder & Strö Fick ju inga bra värden på höet. Smältbart råprotein 30 g/kg foder Energi foder 7,7 MJ/kg foder Kalcium Ca 2,1 g/kg foder...
Svar
10
· Visningar
1 378
Senast: Coffeaclub
·
L
Foder & Strö Jag lämnade tillbaka mitt hö eftersom det var lite mögel i. Bonden sa att en annan tjej ska köpa det som mitt upp på allt har en...
Svar
16
· Visningar
1 185
Senast: nyponros
·
H
Hästvård Hästen ska enligt anmälan ha behandlats för en inflamation med en metod som inte är vetenskapligt beprövad...
Svar
4
· Visningar
850
Senast: PrittePuff
·
D
Hästvård Min systers häst verkar vara besvärad i luftvägarna... Ända sedan pollenblomningen började har hon hållit på att frusta och fnysa hårt...
Svar
9
· Visningar
2 051
Senast: Lillsillen
·
S
Hästvård Ja, som sagt, vilken tid släpper ni ut dem? Ändrar ni tiderna beroende på om det är sommar eller vinter - t. ex. att de kommer ut senare...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 415
Senast: Arielle
·
Foder & Strö Någon som provat detta tillskott? Ska ju verka lugnande på stressade hästar-men fungerar det verkligen? *mycket nyfiken*
Svar
9
· Visningar
2 805
Senast: mellberg
·
M
Foder & Strö Vad är det och vad används det för? har inte hört såmycket om det mer än att det finns något som heter melass som ges till hästar. Har...
Svar
6
· Visningar
1 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar