Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Argh!! Det är lera överallt, det tar minns en halvtimme innan jag hittar min häst under det där gråa lagret.. Och när hon är nyrullad...
2
Svar
25
· Visningar
1 995
Senast: Grålly
·
Hästvård Var på återbesök med min pålla igår och då hade hennes inflammation i SI-leden kommit tillbaka :( Enligt veterinären var prognosen...
Svar
8
· Visningar
1 824
Senast: Linda_77
·
Foder & Strö Fick analysen på mitt hö idag och det verkade vara ett ganska bra hö, förutom mineralerna då kanske:confused: Så här såg den ut...
Svar
6
· Visningar
1 080
Senast: Pontiac
·
Hästvård Min häst är kastrerad i början på oktober och har nu fått problem trots mycket rörelse etc. Har tid på Ultuna på måndag och om det är...
Svar
13
· Visningar
3 433
Senast: irja1986
·
R
Hästvård Jag tänkte klippa min häst i morgon men kan inte bestämma mig för om jag ska ta bort allt utom det på benen och det under sadeln eller...
2
Svar
27
· Visningar
2 089
Senast: korytko
·
Hästvård Är det ngn. hästägare med magsårshäst som blivit ordinerad Pronutrin av vetten där kostnaden för Pronutrinet har ersatts av...
Svar
11
· Visningar
2 078
Senast: Bebe
·
S
Hästvård va på kliniken igår med lilla pollen då hon har vart halt 2 gånger...det visade sig att hon hade en lindrig pålagring på ena kotan fram...
Svar
1
· Visningar
904
Senast: Zandrah
·
Hästvård Min unghäst 1,5 år har massor (nja inte massor men många då..) av små små skorvar på skinnet under pälsen, särkilt efter halsen upp mot...
Svar
6
· Visningar
1 830
Senast: ancan
·
R
Foder & Strö Mina hästar får höersats 3 ggr per dag och när jag läste på förpackningen såg jag att det innehöll melass. Jag vet att kraftfoder etc...
Svar
2
· Visningar
844
Senast: Jezzie
·
Foder & Strö I det nya stallet brukar stallägaren ställa ut ensilagebalar i hagarna så hästarna har fri tillgång under dagen, har dock inte börjat...
Svar
2
· Visningar
623
Senast: Gammeln
·
Hästvård Hur lång tid per böjning? 30sek?
Svar
9
· Visningar
895
Senast: Dudes Hollywood Star
·
C
Hästvård Bara undrar då jag vet 2 st som har fått metacam utskrivet för mindre vikt än vad hästarna väger. Alltså det står till 400 kg häst på...
Svar
7
· Visningar
2 658
Senast: rabarber2
·
Hästvård Hur länge bör hästen vara ute i si sjukhage per dag, hästen trivs med det och står för det mesta:smirk: stilla????
Svar
15
· Visningar
1 313
Senast: viola66
·
Hästvård Jag ska iväg till kliniken på måndag och kolla igenom min häst lite grann. bla Ultraljuda båda fram och ev ta några plåtar på kotled...
Svar
2
· Visningar
693
Senast: Qodrofenia
·
M
Hästvård min medryttarhäst är halt och jag börjar bli riktigt orolig för honom...just nu är det mestadels jag som har ansvaret över honom...
Svar
8
· Visningar
1 045
M
Hästvård Min häst är en frusen arab och häromdagen hade jag täckat honom med ett regntäcke. Det hade inte regnat igenom men han stog ändå och...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
10 036
Senast: Love_energy
·
M
Hästvård Hej Är det någon som haft ett birkelandfragment/POF i någon bakkota på sin häst? Vag gav det i så fall för symptom, hälta...
Svar
9
· Visningar
2 367
Senast: Muffe
·
Hästvård Köpte ett russ för ca åtta veckaor sedan. Tre veckor innan han kom till oss blev hans tänder kollade och vargtänder utdragna. Nu har han...
Svar
1
· Visningar
605
Senast: Hedda_007
·
Hästvård Är det någon som har provat Back on Track ryggvärmare? Funderar på att köpa en. MVH Linda
Svar
2
· Visningar
673
C
Hästvård Min polle har "knölar" på ryggen. De är ca 1cm i diameter och sitter där sadeln sitter. Har någon på andra ställen oxå men inte lika...
Svar
12
· Visningar
1 335
Senast: Cilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025