Hur klipper ni era tävlingshästar?

Sv: Hur klipper ni era tävlingshästar?

*knapplån*

Jag har min häst filtklippt, vågar inte klippa rygg, kors och länd, de partierna( spec kors och länd) är så känsliga för kyla, och jag vet flera exempel där hästen fått olika problem med antingen korset eller njurarna efter att varit helklippta.
Fast de ridit med ländtäcke

Jag tränade igår kväll (hoppning) och hästen var mycket piggare än vanligt sen jag klippte henne i förrgår.

Jag har klippt täckesklippning förr men det lutar åt att det blir helklippning nu för han tränar hårdare än förr.

men vad sjutton gör man när hästen får halvt panik om man börjar närma sig benen...:(

man drogar, bremsar eller tar fram varmt vax o börjar dra :angel: ;) haha nej allvarligt inte d sista så klart.

Mán lämnar en plätt för ryggen för att täcket inte ska skava på manken och att sadeln inte ska skava, det tar ju herrans massa tid innan sånna sår läker =)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 118
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 337
Senast: QueenLilith
·
Träning Hej! Jag köpte i mars -18, min första häst. En riktig rallyräka som jag främst tänkt tävla hoppning men även dressyr med. Han står nu på...
2
Svar
22
· Visningar
3 616
Senast: mackan
·
Hundavel & Ras Min älskade hund blev akut sjuk i tisdags natt och det fanns ingen annan lösning än att åka och ta bort honom. Nu känns det bara tomt...
2
Svar
37
· Visningar
4 029
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?