När kommer era hästar ut på morgonen?

Sv: När kommer era hästar ut på morgonen?

Det beror på om jag/min svärmor jobbar osv. Jobbar hon ta vi ut de vid 5.00 men är vi lediga kommer de ut 7.00-8.00, men det beror helt o hållet på vädret. Sen tar vi in de innan det blir mörkt, runt 15.00-16.00

Under veckan släpper jag ut kl 5. Då får de morgonhöt ute. Tar in vid 21 på kvällen. Om jag ska rida blir det givetvis insläpp tidigare. På helgen får de morgonhöt kl 5 men jag släpper inte ut förrän vid 9-930. Jag går och lägger mig igen när jag fodrat.:angel: Tar in samma tid på kvällen som under veckan. Från april-oktober är de ute dygent runt.

När jag hade hästarna hemma gick dom ut runt halv 8 och in vid 9-10 på kvällen. jag ville att dom skulle vara ute minst lika länge som dom var inne. /Lina

Går ut vid 9-tiden, då har hon ätit upp maten och är redo för att gå ut.

på sommren går hon ute dygnet runt:)

Sällan ut före kl 9....men i genäld får de nattamaten kl 23. Skulle jag någon gång släppa ut dem tidigare så får jag släpa eller putta ut dem, så morgontrötta är de.....tiden har ingen betydelse, bara man försöker hålla samma rytm hela tiden. De är ju vanedjur.

kommer ut 07.30 ca och in kl 20-21.00 på vintern, på sommmaren (maj-oktober) ute dygnet runt

Nu kommer dom tyvärr inte ut först 06.30 pga ändrade arbetstider. Sen står dom ute tills dom får komma in runt 21.30-22.00 på vardagarna och på helgerna brukar det inte bli först 24.00. Vädret styr inget när det gäller in och utsläpp dom får lite extra hösilage bara och då klagar dom inte :D

Så skulle jag också vilja kunna göra, men om jag öht lyckas somna om så är jag dödstrött när jag vaknar sen! :crazy:

träningsak :) har gjort så i tio år nu :) men jag är väl lite av men sova vartsomhelst närsomhelst-person samtidigt som jag är van att gå upp runt 05.30 - 06.30 pg av jobbet. så att gå upp samma tid på helgen är inga problem, lurar kroppen att vi ska jobba sen är det bar att krypa ner i varma sängen igen :)

släpper ut mina mellan 04.30 - 07.00 beroende på om ja jobbar eller inte men aldrig senare en 07.00 ( få såna skuldkänslor då) å så får dom komma in nån gång mellan 19.30- 21.00 beroende på väder å när ja ska upp dagen efter.. Kliver oxå upp å släpper ut på helgerna vid 07.00 å sen bli de sängen några timmar till funkar super :D

De fodras mellan 7.30-7.45 när mamma kommer hem från sitt nattjobb. Börjar pappa tidigare på vintern (då de äter hö på morgonen) ger han dem hö.

Sedan släpps de ut när de ätit upp det mesta, beror på vilket humör den gamla är på, hon blir smått hysterisk om det går 5 min för länge vissa perioder ex då det är kallt och fruset i backen (överskottsenergi). Men ca 45-60 senare, inte mer än 60 min iaf.

Sommartid (då de går på gräs och inte äter hö inne på morgonen) släpps de ut efter den kvart det tar att äta kraftfodret. Får mat samma tid pga jobb.

Sommartid in vid 21-22 beroende på knotten (kan inte gå ute nattetid, dock är vi som tur är rätt fredade från blinningar).

Vinter tid inne för lunch (hö, havre) mellan 12.30-13.30. Inne för middag ca 17-18 (hö, kraftfoder) lite beroende på träning. Och in för natten 20.30 (hö morötter) släckning 21.15 om mamma jobbar (mer vatten o ta ut sista bajshögarna) eller 21.30-22 om vi är hemma eller efter bortaträning (mer vatten).

Mina kommer ut nån gång mellan 05,30-06,30 beroende på hur vi jobbar. De äter alltid morgonhöt ute.

In går de, om de inte rids runt den tiden för då kan de komma in tidigare, vid 18 vintertid, 21 sommartid eller den tiden det är ljust tills dess och de inte går ute dygnet runt vilket de ju gör under sommaren.

dom är ute halv 8 varje morgon vare sig helg eller vardag!

kommer in vid halv 4 och så rider och sköter jag!!

*KL*

Vinter:
Ut mellan 04.30 - 07.30 beroende på hur jag jobbar/är ledig. Kommer in mellan 21 - 23, återigen beroende på om jag jobbar eller är ledig, och om det är jag eller hästvaktarmamma som tar in.

Sommar: Ute dygnet runt när det går,annars så går de IN 09.00 och ut mellan 14 - 18 beroende på insektstrycket.

Mellan 'ute dygnet om/nästan dygnet om' och vintertider ändras det inte.

Just nu släpps ungstoet ut 09 om det går, annars tidigare, och kommer in 21 - 22. Valacken står ju på boxvila och hon är ensam i hagen, så har kortat dagarna ute lite för båda hästarnas skull.

Hästarna har hela tiden mat, så de störs inte av att matte 'flexar' tiderna. Det enda som stör dem är om de hör att 'folket är vakna' och ingen kommer ner. Visst kan de stå och klippa med ögonen och se yrvakna ut när man kommer 05 eller 04.30, men de är rätt lättväckta ;)

Under höst, vinter och vår kommer de ut senast åtta. Ingen hänsyn till vädret utom i extrema fall. På sommaren går de ute dygnet runt, eller så kommer de ut på eftermiddagen (vänder på dygnet ibland).

På vintern släpper jag ut han kring klockan sju på morgonen och tar in han kring klockan fyra/fem. :p

Våra hästar kommer ut mellan 7 och 8 på morgonen och kommer
in mellan 20 och 21.30 på kvällen. Skulle det vara busväder eller
jättekallt så får de vara inne lite mer.Från mitten på maj och in i
september går de ute dygnet runt.

hejsan ! på helgerna kommer de ut vid 7 halv 8 tiden. I veckorna varierar de på när de börjar jobba, eller småbarnen, som 2 i stallet har. På sommarn och så länge de går på hösten å våren är de ute dygnet runt :)

Vintertid går de ut runt 7 tiden och är ute till sent på kvällen oftast till ca 22.00 Lite beroende om det ösregna eller är snöstorm då går de ut ngt senare in ngt tidigare. Vår-Sommar-höst ute ca 5-7 månader dygnet runt, beroende vädret och betet;)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 430
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 313
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
919
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 076
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar