När kommer era hästar ut på morgonen?

Sv: När kommer era hästar ut på morgonen?

Mina går ut kl 5 och in kl 18 nu på vintern.
På sommaren får dom gå in senare men ut samma tid.

Ja, som sagt, vilken tid släpper ni ut dem? Ändrar ni tiderna beroende på om det är sommar eller vinter - t. ex. att de kommer ut senare på vinterhalvåret (mörka tiden)? Eller är det samma året om?

På sommaren går de ute dygnet runt. Men under dagarna står de ofta och vilar i sina vindskydd.

När vi tar in de beror på årstiden. Efter betet så går de ute tills det är kvällsfodring vid 21-22 tiden. Men allt eftersom det blir kallare och mörkare kommer de in tidigare. Vid 18.30 ca under vintern. Sen till våren så blir det längre utevistelse igen.

De går ut tidigt på morgonen. Vid ca 5-5.30.

Ut mellan 6 - 7 och in mellan 2030-2230, oavsett väder. Det skall till "åska och drivis" för att de skall komma in tidigare.
Att det är mörkt ute är inget hinder för mig att hästarna är ute. Mitt liv blev dock revolutionerat när jag kom på att man kan ha pannlampa på sig!! Nu kan jag se grind handtag osv :idea: .
Några av djuren kommer inte in alls (lösdrift).
På sommaren är de ute dygnet runt. Stallade in för ung tre veckor sedan.

PÅ vardagarna kommer de ut ca kl 8. På helgerna vid 9. På sommaren är de ute dygnet runt. Insläpp nu på hösten/vintern vid 17-17.30. På vår och sensommar kommer de in mellan 19-21.

eh okej...hm....
jag har min ute hela sommaren o tills det börjar bli kallt o rengnigt men hon e ute rätt länge med täcke men när det börjar bli kyligt o ruggigt så får hon börja komma in.
(hon får mat 4-5grr dag)
på morgonen kommer hon ut mellan 7-9 (stallägaren är lite trög!)
och kommer in olika tider beror på lite när jag kommer.men jag vill att hon ska vara ute så mycket som möjligt.kramis:D

våra hästar kommer ut mellan 7-7,30 tiden på vardagar pga att mina föräldrar jobbar och jag ska åka till skolan så får hjälpa till att släppa ut på morgonen innan jag ska till bussen. sen på helgerna kan de komma ut vid 8-9 tiden man vill ju ha någon timme sovmorgon någon dag!

vi tar in hästarna vid 16-17 tiden för att rida och sköta om dom.

på sommaren får de vara ute till 19,30- 20,00. kan inte ha hästarna ute dygnet runt för en av våra har haft fång och vill inte vara ensam i stallet och vi har bara tre hästar så en kan inte vara ute själv.

Senast ändrad:

Mina hästar kommer ut varje dag kl 9, nu på vintern är de ute till ca 5 och på sommaren till 7-8 tiden.

*knapplån*

min häst går ut mellan 05.30 - 06.30 och kommer in mellan 20.00 - 21.00. på sommaren kommer han in runt 23.00 om han inte går ute hela dygnet.

ingen skillnad på helgerna, jag går upp och släpper ut honom och sen går jag och lägger mig några timmar igen :)

Senast ändrad:

På vardagar går de ut mellan 06.00 och 06.30. På helgerna får de gå ut vid 7.30. Det är ingen skillnad på årstiderna. (förutom sommaren då de går ute dygnet runt)

*KL*

Ute dygnet runt så länge det är bra väder ( inte så mycke tnederbörd ). Annars ut runt 6.30-7.00 på vardagar och senast 8.00 helger. In det allra sista vi gör innan vi ska sova, runt 22.00-23.00, på helgerna längre. Fri tillgång på mat både ut och inne. Tyvärr dock ingen ligghall, annars hade fått vara ute jämt.

Hos oss är det vädret som styr, men ibland är det andra faktorer som spelar in.
Om jag jobbar dagpass får hästarna komma ut klockan 06 och in ca 19, detta gäller nu på vintern, sommartid går de ute hela dygnet.
Annars kommer de ut mellan 07 och 08 och går ute till 19-tiden.
De står i utebox och andas frisk luft hela dygnet.

Immer

Jag ger våra hästar betfor i krubban runt 6.15-6.30 på morgonen.
Sedan släpper jag ut dem så de äter sitt hö i hagen.
Oftast är de ute vid halv 7 på morgonen.

Annars hinner jag inte göra iordning mig själv till jobbet! :crazy:

ingen skillnad på helgerna, jag går upp och släpper ut honom och sen går jag och lägger mig några timmar igen :)

Så skulle jag också vilja kunna göra, men om jag öht lyckas somna om så är jag dödstrött när jag vaknar sen! :crazy:

Våra hästar släpps alltid ut vid 6 snåret . Även om det är helg , vinter , sommar m.m ! Är det storm ute så blir dom givetvis kvar inne !
Släpps in runt 19 - 20 - 21 ! Beror väl också lite på väder !

*KL*
Ut vid 9 o in allt mellan 12-18, beroende på väder o träning.
Sommartid ute så mkt som möjligt, även där beroende på ovanstående men då även besvärande insekter, då ofta inne dagtid o ute natt.

jag och en till tjej hjälps åt,hon brukar släppa ut vid halv sju,för hon börjar jobba sju,och jag brukar släppa ut vid sju..

insläppet blir tidigast vid fyra,men då ska det vara riktigt dålit väder,vanligaste är att dom kommer in till sju igen... på våren när det är lite bättre väder så står dom ute till nio,sen brukar dom gå ut dygnet runt från slutet av maj/början av juni,tills slutet av september/början av oktober!

är en nordis,ett russ,en korsning varmblod/baskjir,och ett holändskt halvblod.. dom har oftast inge täcke. bara om det är blötsnö eller spöregnar.. har nästan fri tillgång på hö ute i hagen.

Min häst står uppstallad på en ridskola där dom äter foder inne vid klockan 7.00 och sen går dom ut och äter morgonhö.
Insläppet står ägarna för själva, och jag tar in min häst vid 19-20 när det är sommar ochvid 16 på vintern. (Detta för att hon vill gå in, helst hade hon fått gå ute dygnet runt på sommaren och gärna sent på vintern, men hon är så "bortskämd" :D)

Är det riktigt dåligt väder eller svinkallt får hon gå in vid 14-15 på eftermiddagen och äta middagshö inne.

Kommer ut mellan 7-8 på morgonen och in mellan 18-19 på kvällen. Samma tider året runt. Kommer in tidigare om det är riktigt skitväder....

dom går ut mellan sex och sju på morgonen (enstaka dgar vid åtta)
och kommer in mellan 20:00 och 22:00 på kvällen så gott som jämt, är det hemskt dåligt väder kan dom ibland komma in vid sju.. vår sommar och höst då hagarna är snöfri och (någotsånär)torr så går dom ute dygnet runt men har täcken vid behov om det regnar.

Hästarna i vårat stall kommer ut ungefär vid 8 tiden sen kommer de in när det börjar bli mörkt :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 430
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 313
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
919
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 076
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar