Foderhäck

Sv: Foderhäck

Jag har oxå fått tag i en till mig! Såg att vi hade en på jobbet där vi lägger plåt för återvinning. På "buren" stod det Stena. Så jag ringde till Stena och han skulle ordna en åt mig:) Sen ska jag sätta på träskivor enligt krulligahästen.

Om den hade haft ben på sig så den stod en bra bit ovan marken skulle jag våga ha en sådan - annars tveksamt

Jag ska bygga en foderäck själv av gamla paller=)
Att ha höbalarna direkt på marken är dyrt eftersom hästarna sliter ner halva balarna och står och trampar ner det å skiter och pissar på det.:(

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
732
Senast: matson
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 076
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
748
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka