Extremt lättfödd och extremt pigg häst

Sv: Extremt lättfödd och extremt pigg häst

Saken är den att hon får nu ett halvt kilo musli och hon är så pigg att det knappt går att rida... funderar nu på att ta bort allt kraftfoder och göra som några skrev, ge lite lucern mineraler och morötter i krubban....förutom ensligaget och halmen....förstår

Inget att fundera så mkt på! Den lösningen är den bästa ur många synvinklar - hästen får lite mer grovfoder genom lusernen och blir förhoppningsvis lite lugnare också. (en del hästar bara ÄR pigga/heta i sitt temperament vad de än får att äta)
Lusern är ett superbra foder så tveka inte - kör på!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 076
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 761
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 028
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Valet i USA