Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Jag har en häst som är lite känslig och har haft lite hosta sedan tidigare. Det har varit bra nu en längre tid men nu när vi bytt...
2
Svar
25
· Visningar
2 678
Senast: Miingla
·
Hästvård Både nyponpulver och nyponskal säljs ju som tillskott till hästar och jag undrar vad det är för nypon, är det såna vanliga som växer...
Svar
10
· Visningar
3 490
Senast: tabac
·
Hästvård Hästen har under våren och sommaren kladdiga ögon, segt ljusgult kladd. Veterinär har uteslutit ögoninflammation. Har provat (på...
Svar
1
· Visningar
699
Senast: Arwen
·
Hästvård Från en dag till en annan har hovskägget på mitt haflingersto försvunnit! Hennes hage är helt torr och jag har aldrig sett henne eller...
Svar
2
· Visningar
1 014
Senast: spinxx
·
Hästvård jag har en fråga angående vaccination på häst. Jag har ganska nyss fått hem en ny häst och hennes vaccination mot hästinfluensa ser ut...
Svar
4
· Visningar
667
Senast: WBanna
·
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 662
Senast: Reville
·
Hästvård Har haft mitt sto hos hingst hela sommaren när jag en dag fick beskedet att hon hade fått fång. Nu har hon blivit så pass bra att...
Svar
5
· Visningar
1 543
Senast: KSF
·
Hästvård Jag är så ledsen och förvirrad, behöver skriva av mig och kanske få lite tips och råd. Min lilla shettis var plötsligt stapplig och halt...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 429
Senast: mily
·
Hästvård Jag har ett 25-årigt halvblodssto som ibland visat vissa rörelsestörningar som fått mig att misstänka att hon fått artros. Hon ska...
2
Svar
28
· Visningar
8 327
Senast: Nielaa
·
Hästvård Hästen har knotteksem. Ute går han med eksemtäcke + flughuva med öron. Inne har han eksemtäcke, men jag vill inte att han ska behöva...
2
Svar
26
· Visningar
2 117
Hästvård Hoppas det är på rätt du! Är det fler som har ston som börjat brunsta nu när värmen kom?!?!?? Jag har en som har blivit helt tokig...
Svar
3
· Visningar
781
Senast: Kjerulfia
·
Hästvård .. och hästägare! Mitt nya projekt kom med lastbil igår och ja man slutar aldrig att förvånas. Denna häst tävlade för 10 dagar sedan...
2 3
Svar
45
· Visningar
9 382
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Hur ska jag göra för att övertala min mamma om att jag klarar av att ha häst? Både mamma och pappa är mycket hästkunniga, men...
2
Svar
20
· Visningar
2 002
Hästvård ska sälja min islandshäst och ska nu vetrinär besikta den nästa vecka. Har aldrig gjort det förut så känner mig lite nervös. Har läst...
Svar
9
· Visningar
1 197
Senast: Teilani
·
Hästvård Man brukar ju ta de lugnt ett par dagar vid vacc men blev lite fundersam om man ska ta de ännu lugnare med unghäst efter vacc? Har en...
Svar
1
· Visningar
410
Senast: Magnum
·
Hästvård Som rubriken lyder -Vad tycker ni om hälteutredning på äldre häst? Och då behöva sticka i leder? Det gäller en 21årig vbl som har många...
Svar
16
· Visningar
2 248
Hästvård Nån som testat? Hur funkar den? Svårt för hovslagaren att tillpassa?
Svar
1
· Visningar
1 128
Hästvård Hej! Skickade in träckprov på min häst som visade 1175 på blodmask, odling görs på stora blodmasken. Är det samma avmaskning så jag kan...
Svar
4
· Visningar
619
Senast: Madick
·
Hästvård Hur mycket och hur ofta fäller era hästar? Min ena häst börjar flera veckor tidigare än alla andra hästar, fäller enormt mkt trots den...
Svar
0
· Visningar
400
Senast: Beeboppe
·
Hästvård Min häst har en svullnad ovanför vardera framknä sedan ca en vecka tillbaka. Hon går på bete och några dagar innan svullnade uppstod...
Svar
5
· Visningar
7 599

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Födda -21

Omröstningar