Vad är det för projekt du håller på med och hur har det gått med dom tidigare eftersom du skriver att detta är ditt nya???
Efter att ha läst dina senare skrivna inlägg så är jag inte lika förvånad som du verkar vara utan att du måste förstå att det är pengarna som räknas.
Det som däremot förvånar mig efter att tagit del av både dina bilder och främst det du i text har delgivit, är att du inte har anmält den som före dig har haft ansvaret för hästvården.
Du har faktiskt en skyldighet att först anmäla till berörd länsstyrelse och sedan sitta här och beklaga dig över hur illa allt är skött.
Hoppas du får ordning på både ditt projekt, ditt ansvar som hästägare och främst anmälnings plikt.
Lycka till.
Eftersom du verkar så nyfiken på mina djur och vad i hela friden jag verkar hålla på med så kan jag meddela att halvblodet som jag haft i 4,5år och från att vara oridbar och skadad kunna bli frisk och riktigt trevlig att rida nu ska få fortsätta hos en familj där han kommer få det helt underbart. Det beslutet har jag tagit pga att vi växt isär, jag vill rida på högre nivå än han passar så då har vi hamnat lite på kant med varandra med resultat att jag haft ont i magen av att åka till stallet då jag får dåligt samvete för att han helt plötsligt är för "dålig" för mig och det känns skit rent ut sagt. Samt att ekonomin inte riktigt är värt det när det inte känns bra längre.
Den andra är en travare som i januari gick omkull i hagen och fläkte upp hela bakknät, sydd 29 stygn, kotsenskidan fick sig en rejäl smäll samt gaffelbandet. Han har rehabiliterats sedan januari och motioneras idag med utsikten att det förmodligen inte kommer hålla pga kotsenskidan. Denna häst har jag i träning.
Hästen gällande i tråden äger jag halva och får betalt för att träna.
Något mer du undrar om mina djur? Vad de ni har med tråden att göra? Menar du att jag är en dålig hästägare för att jag tagit på mig ett nytt projekt? Eller måste man köpa en fullt fungerande frisk häst och alla som inte är fläckfria ska man slå i huvet? Eller är det inte jag som ska ha en ny häst? Vad vill du med frågan om mina andra djur?
Ang denna häst så nej jag har inte anmält någon och kommer inte göra det. Myndigheterna gör knappt något åt djur som misshandlas eller inte får nå mat, så inte skulle de bry sig ett dugg om en häst som är trångskodd (alltså inte helt ovårdad i hovarna) och lite lite muskler. Hästen tävlar och vinner lopp så jag tror knappast någon myndighet skulle bry sig nämnvärt. Det krävs bra mycket mer innan de reagerar. Hästen är bara inte skött som jag sköter mina hästar. Men säkerligen inom ramarna för vad man ska i Sverige.
Så jag nöjer mig med att hästen fått byta ägare och jag hoppas att jag kan sköta honom på mitt sätt.
Vad i denna fråga är det du påpekar mitt ansvar som hästägare?
Hästen kom med lastbil i torsdags kväll, går ute dygnet runt med fri tillgång på hösilage med kompisar (ska du ha analys på höt och regnr på hästkompisarna?) Han får anpassat kraftfoder, fritt med vatten, idag var han till equiterapeuten, imorgon till utbildad sm-vinnare i hovslageri, på tisdag veterinären. Och hör och häpna, han tas in i stallet och borstas och kollas igenom varje dag och han får dessutom morötter. Vad mer ska jag hinna på 3 dagar?
Jag blir helt ärligt jävligt irriterad på ditt inlägg.. vad har jag gjort som förtjänar att bli påhoppad? Hästen har bott hos mig 3 dagar!!!