Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Finns det något foder från Mustang som är likvärdigt med Kraffts groov 125?
Svar
16
· Visningar
2 798
Senast: Vogue
·
Foder & Strö Kort beskrivning av hästen/ponnyn: 1. Hur mycket grovfoder äter era hästar? 2. HUR äter dom det? (i nät, på marken etc) 3. NÄR äter dom...
Svar
12
· Visningar
1 381
Senast: sthu
·
Foder & Strö Har du tips på någon praktisk liten kraftfoderhink? De där på 5-7liter känns så enorma när hästen får på sin höjd 4dl kraftfoder...
Svar
13
· Visningar
4 106
Senast: urkella
·
Foder & Strö "Min" islandshäst, sto på 11 år, har varit lös i stallet i natt och mumsat i sig alla kraftfoderhinkar. Det var 5st hinkar...
Svar
11
· Visningar
8 785
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Min häst har börjat bli gammal, hon är en fjording på 28 år nu. Hon har tidigare inte visat några större ålderstecken, men i år märks...
Svar
6
· Visningar
2 226
Senast: MaRomer
·
Foder & Strö Fodermarknaden formligen översvämmas av dyra, dåliga foderprodukter som marknadsförs med felaktig och falsk information. Den senaste...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
18 671
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Jag har en häst som behöver få mer muskler över ryggen. Hon är dåligt musklad över ryggen och är lite hopsjunken över sadelläget. Vi har...
Svar
4
· Visningar
1 179
Senast: mackan
·
Foder & Strö Jag behöver ge tillskott av koppar (jag analyserar för mikromineraler och räknar ut foderstat). Men problemet är att jag har svårt att...
Svar
8
· Visningar
2 643
Senast: Fleta
·
Foder & Strö har fått konstiga balar i stallet, massa hästar ratar hälften av sin mat för att det finns massa strå som är jätte breda, ser mest ut...
Svar
5
· Visningar
1 259
Senast: skjona
·
Foder & Strö Nu är jag helt snurrig.Har för mig att jag läst om ngt foder som ska blötläggas länge, typ 10- 12 t. Om man inte hinner blötlägga det...
2
Svar
21
· Visningar
3 081
Senast: Vogue
·
Foder & Strö Hej! Jag står med en knottallergiker till häst. Jag har lyckats hålla kliandet i shackt, genom att spraya med insektsspray varje dag...
2
Svar
26
· Visningar
10 226
Foder & Strö Vad kan hästen behöva extra av om den har blivit bukig(tunn upptill och rund mage)? Maskprov är gjort och det visade 0 på allt vilket...
Svar
7
· Visningar
1 179
Senast: Pepson2
·
Foder & Strö Så länge behoven är tillgodosedda, finns det några viktiga begränsningar i kvoterna Ca/P och Ca/Mg? Jag räknar med SLUs behov för en...
Svar
4
· Visningar
1 027
Foder & Strö Hej på er! Känner att jag behöver få lite tips och kloka ord från er andra hästägare! Till saken. Vi har väldigt dålig kvalité...
Svar
8
· Visningar
1 321
Foder & Strö Kan någon hjälpa mig att reda ut lite om skillnaderna mellan några vanliga olika proteinkällor? För- nackdelar, varför eller när man...
2
Svar
22
· Visningar
2 975
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Hej! Jag har en åker som jag tänkte förvandla till hage där islandshästar ska beta. Ska jag välja en fröblandning för fånghästar? Det...
Svar
1
· Visningar
714
Senast: fjordtokan
·
Foder & Strö Hej! Jag fick precis tillbaka analysen på vårt hösilage. Analysen var faktiskt bättre än jag vågade hoppas! Låg socker och...
Svar
3
· Visningar
1 073
Senast: ameo
·
Foder & Strö (Hittade ingen annan tråd om ämnet) Som jag förstått det så behöver man inte tilläggsfodra med vitaminer under betet eftersom det...
2
Svar
28
· Visningar
5 350
Foder & Strö Hej alla därute? har aldrig varit här förut men har en fråga då jag precis köpt ett sto som precis skiljts från sitt föl, (fölet kvar...
Svar
1
· Visningar
672
Senast: Mariaauto
·
Foder & Strö Okej, min första fråga. Vart kan man analysera sitt hö själv? Andra fråga. Stallägaren säger att det finns analys på vårat hö men jag...
Svar
1
· Visningar
1 057
Senast: Casacha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka