Linfröolja till exem/knottkänslig häst

Sv: Linfröolja till exem/knottkänslig häst

Jag ger två pumpslag, det motsvarar 1/2 dl. När jag började gav jag närmare 1 dl men det blev lösa magar så minskade lite, ca 3/4 dl i tre månader sedan 1/2 dl.

Det är alltså så smidigt att ett pumpslag ger 0.25 dl?

Jag har ingen exemhäst men börjar bli nyfiken på linfröoljan efter allt positivt som skrivs. Har dock redan för mycket MJ så funderar på hur lite som ger effekt. 0,25 dl skrev någon annan här på buke men jag vill gärna höra mer erfarenheter. Tack :)

Mer frågor :p Hur mycket väger oljan/dl? Hur mycket e-vitamin är tillsatt i mg? 1000 IE, hur översätter man det till hästens behov i mg liksom?

Mina hästar är inte heller eksmhästar. Jag började med det pga eksemhästen och gav de andra. har fortsatt.

Hm....kanske svaren på dina frågor finns hos tillverkaren av linfröoljan jag köper?? Det borde gå att fråga dem annars.

http://www.gunnarshogsgard.se/

Jag tänkte faktiskt maila dem, är den oljan jag isf funderar på att köpa :) Men tänkte att man vet aldrig vad ni på buke vet så jag testar :D

Liknande trådar

S
Hästvård Jaa, jag har ju fått en eksem häst hit hem, och jag har absolut noll erfarenhet av detta. Inte så bra kombination kanske: eksemhäst +...
2
Svar
20
· Visningar
5 449
Senast: Simply me
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.